bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
روزنامه فرامنطقه ای الحیات از تلاش های آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی برای رسیدن به راه حل هایی جدیدی برای مسائل منطقه از جمله سوریه، فلسطین و کشورهای دیگر خبر داد.
 دولت ترامپ در حال بررسی میزبانی نشستی در واشنگتن میان سران کشورهای عربی برای بررسی روند صلح منطقه است.
این روزنامه فرامنطقه ای می افزاید، دولت دونالد ترامپ اعلام کرده، دیگر برایش مهم نیست که حل درگیری‌های اسراییل (رژیم صهیونیستی) - فلسطین از طریق راه حل ایجاد دو کشور باشد یا یک کشور، بلکه آنچه مورد توافق دو طرف باشد را لحاظ می‌کند و احتمال دارد فلسطینی‌ها با ایجاد یک کشور دو قومیتی موافقت کنند. ترامپ همچنین فلسطینی‌ها را به کینه توزی متهم کرده و رژیم صهیونیستی را طرفدار صلح خوانده و این دلیلی بر سطحی بودن طرحش و شناخت کمش از درگیری‌های این رژیم و فلسطین است.

در راستای همین طرح ها 'آییلیت شاکید' وزیر دادگستری اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به رادیو اسرائیل گفت: زمانی 'نفتالی بنت' مطرح کرد که فلسطینی‌ها دو دولت در غزه و اردن دارند، مقصودش تبدیل اردن به کشور فلسطینی نبود بلکه مناطق کوچکی در کرانه باختری بود که فلسطینی‌ها می‌توانند در آنجا خودمختاری داشته باشند.

این روزنامه به نقل از منابعی در وزارت خارجه آمریکا نوشت: روند صلح اسراییل - فلسطین دیگر از اختیارات وزارت خارجه آمریکا نخواهد بود و این پرونده به کاخ سفید منتقل خواهد شد.
الحیات به نقل از منابع آمریکایی افزود: ملک عبدالله دوم، (شاه اردن) ترامپ را به صرف نظر کردن از انتقال سفارت آمریکا به قدس به علت امنیت منطقه و فروپاشی صلح قانع کرده است.
به نوشته این روزنامه، نشانه دیگر بر تفاهماتی که ممکن است به آن دست یافته شود اظهارات عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در آلمان است. بعد از اظهارات ضد فلسطینی ترامپ در دیدارش با نتانیاهو، الجبیر گفت که درباره چیره شدن بر چالش‌های متعدد منطقه خوش‌بین است.
وی درباره عقب‌نشینی ترامپ از راه حل دو کشور تنها گفت: به همکاری با ترامپ درباره تمامی مسائل منطقه امیدوار است.

منظور از تمامی مسائل منطقه به مساله فلسطین، سوریه یا مساله عربی دیگر مربوط نیست بلکه شامل مساله ایران نیز است. یعنی همه چیز برای امضای توافقات در مورد مسائل منطقه مهیاست. 
در این راستا شبکه سی ان ان از آمادگی پنتاگون برای استقرار نیروهای رزمی در سوریه برای اولین بار صحبت کرد. 
از برنامه ها دیگر برای منطقه این است که، نتانیاهو از ترامپ خواست تا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی به رسمیت بشناسد.
نام:
ایمیل:
* نظر: