bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
رئیس هيات ورزش‌هاى همگانى استان خبر داد:
هر سال در نقاط مختلف کشورمان مسابقات ورزشی برای پیشکسوتان برگزار می‌شود که باعث افزایش آمادگی آنها می‌شود. بیشتر این مسابقات در قالب دو ماراتن برگزار می‌شود که استقبال کننده‌های زیادی نیز دارد.
بامدادجنوب- علی تنگستانی:
هر سال در نقاط مختلف کشورمان مسابقات ورزشی برای پیشکسوتان برگزار می‌شود که باعث افزایش آمادگی آنها می‌شود. بیشتر این مسابقات در قالب دو ماراتن برگزار می‌شود که استقبال کننده‌های زیادی نیز دارد. این‌بار این مسابقات با آپشن‌های جدیدی در بوشهر برگزار شد و ورزشکارن بالای 35 سال از 8 استان برای برگزار این مسابقات به بوشهر سفر کردند. این در حالی بود که به‌دلیل شرایط بد آب و هوایی تعدادی از استان‌ها نتوانستند در این مسابقات شرکت کنند. لازم به ذکر است که در پایان این جشنواره به همه شركت‌كنندگان گواهى و جايزه تقديم شد. به همین دلیل به سراغ رئیس هیات ورزش‌هاى همگانى استان بوشهر رفتیم تا اطلاعات بیشتری از جشنواره به‌دست آوریم.

حسین باستین در گفت‌وگو با بامداد جنوب در مورد جشنواره ورزش‌های همگانی کشوری در بوشهر گفت: در این مسابقات چیزی به نام مقام و رده‌بندی و فینال نداشته‌ایم و بیشتر برای افزایش آمادگی این جشنواره برگزار شده است. این جشنواره در 5 رشته دو همگانی، دارت، فیریزبی، پرتاب توپ به حلقه بسکتبال و پرتاب توپ مدیسین برگزار شد. البته آنطور که ما انتظار داشتیم، استقبال خوبی از این مسابقات به عمل نیامده بود، چراکه به‌دلیل تغییر شرایط آب و هوایی، خیلی از استان‌ها سفر خود را کنسل کردند به‌خصوص آن استان‌های که می‌خواستند ‌به‌صورت زمینی به بوشهر بیایند. روی هم رفته 8 استان مازندران، خراسان رضوى، البرز، فارس، همدان و یاسوج به بوشهر آمدند که با خود بوشهر 9 تیم می‌شدند. 

باستین در پاسخ به این‌که هدف از برگزاری این مسابقات چه بوده و آیا این مسابقات هر سال یک‌بار برگزار می‌شود یا چند‌بار، تصریح کرد: قبلا مسابقات به این شکل برگزار نمی‌شد بلکه این مسابقات در قالب یک مسابقه دو همگانی برگزار می‌شد. این جشنواره برای اولین‌بار است که به این شکل در بوشهر برگزار می‌شود و قرار است که هر سال در همین بازه زمانی بهمن و اسفند این مسابقات برگزار شود. تمام کسانی که به بوشهر آمدند، ورزشکاران حرفه‌ای در دو مارتن بزرگسالان بودند و هدف اصلی آنها فقط شرکت در مسابقات دو همگانی بود. آنها اصرار داشتند مسابقات به صورت مقامی برگزار شود ولی فدراسیون زیر بار چنین مساله‌ای نرفت و اعلام کرد که مسابقات در قالب یک همایش برگزار می‌شود و ربطی به ما ندارد. در این مسابقات ورزشکار 85 ساله داشتیم که پنج کیلومتر را به‌راحتی رفت و پس از آن به کم بودن مسافت اعتراض کرد. 
رئیس هیات ورزش‌هاى همگانى استان در مورد مشکلاتی که آب و هوای بوشهر برای برگزاری مسابقات به وجود آورد، گفت: خدا را شکر هوا خیلی خوب و ورزشکاران از این وضعیت بسیار راضی بودند. اختتامیه این بازی‌ها در یک لنج برگزار شد و ورزشکاران با این لنج به دریا رفتند. لازم به  ذکر است که رشته‌های این جشنواره از سوی فدراسیون انتخاب و اعلام شده است. ورزش فیریزبی رشته اختصاصی خود هیات است که از رشته‌های نوپا فدراسیون است. بقیه رشته‌های انتخابی هم رشته‌هایی بودند که بیشتر به سن و سال افراد شرکت‌کننده می‌خورد. این ورزش‌ها بیشتر جنبه تفریحی داشتند و جنبه رقابتی نداشتند.

وی در پاسخ به این‌که آیا برنامه‌ای برای اجرای این همایش‌ها در استان بوشهر وجود دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: بله. قرار بر این شد که مثل همین جشنواره به مناسبت آزاد‌سازی خرمشهر در خرداد سال آینده در بوشهر برگزار شود. رئیس انجمن بزرگسالان، خانم راستیان با هماهنگی‌هایی که در این راستا انجام داده، در صدد این است که این مسابقات را با حضور تیم‌های مختلف از سرتاسر استان در بوشهر برگزار کند که این می‌تواند اتفاق مهمی برای استان ما باشد، چراکه بزرگسالان می‌توانند توانایی‌های خود را نشان دهند. 
باستین در مورد مسائل مالی مربوط به برگزاری جشنواره، گفت: تقریبا حدود 18 میلیون خرج این مسابقات شده است که حدود 10 میلیون تومان آن را فدراسیون داد و مابقی را خودمان دادیم و به همین دلیل از نظر مالی با مشکلی جدی برخورد نکردیم که این بسیار خوب است. البته 17 استان در این مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند که حدود نصف آنها در این مسابقات شرکت کردند. ما چیزی حدود 170 تا مهمان داشتیم و در این بین بازنشستگان وزارت نفت و نیروی انتظامی هم قرار بود که تیم‌های بوشهری‌ خود را به این مسابقات بفرستند. برنامه روز اول فدراسیون این بود که چیزی حدود 200 نفر برای شرکت در این مسابقات به بوشهر سفر می‌کنند ولی به‌دلیل بارش برف و باران شدید که در چند روز گذشته رخ داد، برخی از استان‌ها نتوانستند در این مسابقات شرکت کنند.

حسین باستین در پایان در پیام به پیشکسوتان بوشهری که ورزش نمی‌کنند، تاکید کرد: هم‌اکنون زمین شماره سه ورزشگاه شهید بهشتی و سالن فجر برای آقایان و سالن حجاب در اختیار هیات ما است و حاضر هستیم که این سالن‌ها به‌صورت رایگان در اختیار افراد بالای چهل سال بدهیم. همین الان افراد زیادی برای ورزش به این سالن‌ها مراجعه می‌کنند و ما این سالن‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهیم. البته در دیگر شهرستان‌های استان، هیات‌های ما حداقل یک سالن را دارند. در ضمن ما 18 و 19 اسفند مسابقات قهرمانی ایروبیک بانوان را در بوشهر برگزار می‌کنیم که ورزشکارانی زیادی در این مسابقات اسم‌نویسی کرده‌اند. امیدوارم که در آینده بتوانیم مسابقات بیشتری را برای پیشکسوتان برگزار کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: