bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
تداوم سیاست جریان‌های اصولگرایان برای نجات خود؛
در اردوگاه اصولگرایان همه روش‌های موجود برای رسیدن به یک کاندیدای واحد امتحان و مورد بررسی قرار گرفت و شاید بتوان گفت تولد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یک نمونه از این تلاش‌ها بوده است. جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، از چهره‌های آشنای جریان سیاسی اصولگرا و همچنین مردان کابینه احمدی‌نژاد تشکیل شده است.
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
در اردوگاه اصولگرایان همه روش‌های موجود برای رسیدن به یک کاندیدای واحد امتحان و مورد بررسی قرار گرفت و شاید بتوان گفت تولد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یک نمونه از این تلاش‌ها بوده است. جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، از چهره‌های آشنای جریان سیاسی اصولگرا و همچنین مردان کابینه احمدی‌نژاد تشکیل شده است. جمعی که به توافق رسیدنشان کمی دور از ذهن است و به‌نظر می‌رسد که ناخواسته با حاشیه‌هایی روبه‌رو خواهند شد.
عبدالله فاتحی، دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر اما این‌گونه فکر نمی‌کند، وی در گفت‌وگو با بامداد جنوب، تاکید کرد که مسوولان حزب در مرکز و در بوشهر از این جبهه حمایت می‌کنند و در برخی از استان‌ها نیز با این جبهه همکاری دارند.
فاتحی که خود نیز یکی از اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است معتقد است، مجموعه چهره‌های که هیات موسس این جبهه را تشکیل می‌دهند، چهره‌های شناخته شده و مردمی هستند. 

با این حال گله‌مندی‌هایی مبنی بر فعالیت غیر‌قانونی این جبهه به میان آمده است. دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر، پیرامون این اظهار نظرها با تاکید براین‌که این جبهه، جبهه مردمی و یک تشکل غیر رسمی و غیر حزبی است که تعداد زیادی از مردم با دیدگاه‌های متفاوت دور هم جمع شده‌اند و آن را به راه انداختند ونیازی به دریافت مجوز ندارند، گفت: کسانی که در این جبهه حضور دارند شناخته شده هستند، همه گروه‌ها احزاب مختلف می‌توانند در این جبهه حضور داشته باشند، با این حال اگر زمان اعلام تصمیم گیری لازم باشد مجوز نیز دریافت خواهد شد. 
فاتحی در مورد برنامه‌های متعدد این جبهه گفت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار است در انتخابات ریاست‌جمهوری فعالیت کند و زمینه انسجام و اتحاد لازم را فراهم کند. 
در این میان اسامی متعددی به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری از میان اصولگرایان مطرح شده است. نزدیکی اعضای جبهه مردمی به محمود احمدی‌نژاد باعث شد اسامی مهرداد بذرپاش و حمیدرضا حاجی‌بابایی نیز برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شود. فاتحی اما در این‌باره می‌گوید؛ بدون شک برای انتخابات ریاست‌جمهوری گزینه‌های متعددی وجود دارد اسامی 30 الی 40 نفر مطرح شده است، قرار است پیرامون اسامی که در جبهه مطرح می‌شود، رایزنی‌های صورت گیرد تا از میان چهره‌ها با نظر جمعی به یک گزینه نهایی برسیم‌.
احتمالا به همین سبب است که قائم‌مقام شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز روز گذشته در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید؛ اگر جبهه مردمی نیروهای انقلاب روی بنده اجماع کنند، به‌عنوان کاندیدا در انتخابات حضور خواهم داشت.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در خصوص کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری 96، گفته است که مراجعینی داشتم که از بنده برای کاندیداتوری در انتخابات 96 دعوت کرده‌اند، البته شخصا تمایل به پذیرش این دعوت ندارم اما اگر جبهه مردمی نیروهای انقلاب روی بنده اجماع کنند، در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری به‌عنوان کاندیدا حضور خواهم داشت. البته موضع شخصی و قطعی بنده آن است که باید از گزینه واحد جبهه مردمی نیروهای انقلاب حمایت کرد، بنابراین گزینه مورد اجماع نیروهای انقلاب مورد حمایت همه خواهند بود و بنده نیز قطعا از گزینه نهایی و مورد اجماع جبهه مردمی نیروهای انقلاب حمایت خواهم کرد.

در همین حال روز گذشته حمید بقایی از نزدیکان و معاون اجرائی دولت احمدی‌نژاد نیز برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرد و در بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر کرده است نوشت؛ با استعانت از پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و با تقدیم بهترین احساسات قلبی به محضر مردان و زنان قهرمان و آگاه میهن اسلامی. در این شرایط مهم و تعیین‌کننده‌، با ایمانی راسخ به ظرفیت‌های وسیع و پایان‌ناپذیر این سرزمین و با باوری عمیق به شایستگی‌های بزرگ و وثیق آحاد مردم نجیب ایران و با درک روشن و فهم متقن از فاصله زیاد بین وضعیت موجود کشور از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و موقعیت بایسته و شایسته برای ایرانیان و نقش بسیار مهم جایگاه ریاست‌جمهوری در جهت تحقق آرزوهای بلند پدران، مادران و فرزندان این خطه زرخیز و پاک، با کسب اجازه از محضر فرد فرد شما مردم عزیز، نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنم. 
او این اعلام نامزدی را که کاملا مستقل از اشخاص، گروه‌ها، احزاب و جناح‌های سیاسی دانسته است آن را صرفا اعلام سربازی برای کشور و خدمتگزاری به ملت شریف ایران اعلام کرده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: