bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
اولین همایش ملی دانشگاه سبز به میزبانی دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد.
بامداد جنوب: اولین همایش ملی دانشگاه سبز به میزبانی دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد.
رئیس دانشگاه خلیج فارس روز گذشته در این همایش به معرفی سابقه تاریخی خلیج فارس پرداخت و گفت: قدمت خلیج فارس به ۵۰۰ هزار سال قبل برمی‌گردد. رتبه سوم را از نظر وسعت در بین خلیج‌های دنیا دارد. عمیق‌ترین نقطه آن ۹۳ متر است و جزایر زیادی در این خلیج وجود دارند که بیشتر آنها متعلق به ایران است.
عبدالمجید مصلح با بیان این‌که بالغ بر هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز با خلیج فارس داریم و محور ارتباطی سه قاره افریقا اروپا و آسیا است و اصلی‌ترین کانون نفتی دنیاست، تصریح کرد: استان بوشهر ۲۳هزار متر مربع و یک میلیون و 30 هزار نفر جمعیت دارد که ۹۳۷ کیلومتر مرز دریایی دارد و بزرگ‌ترین منطقه صنعتی کشور در عسلویه قرار دارد و تنها نیروگاه اتمی کشور در بوشهر واقع شده است.

به گفته وی، بیش از ۹۰ درصد صادرات نفت کشور، تولید ۷۰ درصد میگوی پرورشی، صید سالانه ۵۰ هزار تن آبزیان، ۲۳ پست اسکله صیادی از جمله شاخصه‌های استان بوشهر است.
مصلح با اشاره به این‌که بیش از ۳۵ درصد مردم در زمینه صید و صیادی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: رتبه اول بسته‌بندی خرما با ۳۰ صنعت بسته‌بندی و صنایع تبدیلی خرما را دارد و میزان واردات ۹ میلیارد دلار معادل هفت میلیون تن و ارزش صادرات به انضمام میعانات گازی ۲۱ میلیون تن است.

وی ضمن تاکید بر این‌که سال ۷۱ دانشگاه خلیج فارس با دو رشته عمران و مکانیک در بوشهر تاسیس شد و در حال حاضر چهار مرکز پژوهشی وابسته و هشت دانشکده دارد، ۵۴ درصد رشته‌ها کارشناسی، ۳۳ درصد ارشد و بقیه دکتری و کاردانی رشته‌ها هستند و ۲۳۱ نفر عضو هیات علمی داریم، یادآور شد: در دولت تدبیر و امید بیش از ۱۰۰ درصد رشد پذیرش روزانه دانشجو داشتیم و مقالات علمی پژوهشی از ۲۴۲ به ۴۹۷ عدد افزایش پیدا کرده است. طرح‌های پژوهشی از هشت طرح به ۳۰ طرح رسیده است و فضای آموزشی ۳۱ درصد رشد و فضای خوابگاهی ۹.۳ درصد سرانه دارد.

برچسب ها: جامعه ، همایش ، دانشگاه ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: