bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید رفتار ایران در منطقه، پس از هشدار رسمی دولت ترامپ تغییری نکرده است.
ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز در موسسه بروکینز، رویکردهای نظامی کشورش را ذیل فرمان رئیس‌جمهور جدید این کشور توضیح داد.

اولین محور سخنان این ژنرال، رابطه با روس‌ها بود. رابطه‌ای که پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه، متشنج شد و حتی روی کار آمدن «دونالد ترامپ» که به دوستی با روس‌ها متهم می‌شد هم نتوانست ترمیمش کند.

ژنرال به روش روس‌ها در اعزام نیرو به شبه‌جزیره کریمه و سوریه اشاره کرد و گفت که روس‌ها این روزها تاکتیک‌های قدیمی دهه هشتاد میلادی را در بعد نظامی به کار بسته‌اند.
دانفورد البته اعتقاد داشت که ارتش آمریکا از ارتش روسیه قوی‌تر است و گفت: «اعتقاد دارم که در تسلیحات متعارف، نسبت به روس‌ها برتری داریم؛ فکر می‌کنم خودشان هم این را می‌دانند.»

وی ادامه داد: «روسیه طوری عمل می‌کند که به آستانه درگیری نرسد.»

ژنرال دانفورد که به موثر بودن اقدامات نظامی روس‌ها در سوریه آگاه بود، روش اقدام نظامیان روسیه را توطئه‌ای علیه شهرت آمریکا دانست و گفت: «آنها می‌خواهند اعتبار ما برای عمل به تعهداتمان در قبال متحدانمان در ناتو، خدشه‌دار کنند.»

در خلال بحث تقابل نظامی آمریکا و روسیه، صحبت از ایران شد. یکی از خبرنگاران به اقدام مشاور امنیت ملی سابق دولت جدید یعنی ژنرال «مایکل فلین» در صدور هشدار رسمی به ایران اشاره کرد و گفت که آیا ایرانیان به این هشدار توجهی کرده‌اند؟

ژنرال دانفورد پاسخ داد: «هیچ تغییری در رفتار آنها ندیده‌ایم. هنوز هم مهم‌ترین صادرات ایران، خرابکاری است. نفوذ مخرب ایران در سوریه، لبنان، عراق و دیگر جاهای منطقه دیده می‌شود.»

در ادامه ژنرال به تقابل نظامی با چینی‌ها در دریایی جنوب پرداخت و گفت: «چین هم مانند روسیه در حال تقویت توان نظامی خود است.»
ژنرال دانفورد سپس به مبارزه ائتلاف تحت رهبری آمریکا با داعش پرداخت.

وی ابتدا گفت که نقشه جدید داعشی‌ها، نبرد سیاسی در کنار نبرد نظامی است که پنتاگون برای رویارویی با این وضعیت، با وزارت خارجه آمریکا همکاری می‌کند.

ژنرال آمریکایی به چند ده ملیتی بودن تروریست‌های داعش و دیگر گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه اشاره کرد و گفت که از 120 کشور جهان، 45 هزار نفر برای جنگ به سوریه و عراق آمده‌اند.

یکی از خبرنگاران به قول‌های انتخاباتی ترامپ برای یکسره کردن کار داعش اشاره کرد و پرسید که وی چه دستوری در این راستا داده است؟
دانفورد پاسخ داد: «ما گزینه‌های متعددی را به وی ارائه داده‌ایم و او می‌تواند از میان آنها انتخاب کند؛ هنوز تصمیمی گرفته نشده است.»
برچسب ها: سیاسی ، امریکا ، ترامپ
نام:
ایمیل:
* نظر: