bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵
وزیر بهداشت در خصوص بودجه 96 بر لزوم دستکاری نکردن این بودجه در مجلس تاکید کرد. سیدحسن هاشمی با بیان این‌که بودجه 96 واقعی دیده شده و اگر در مجلس دستکاری نشود، عملیاتی خواهد بود...
 وزیر بهداشت در خصوص بودجه 96 بر لزوم دستکاری نکردن این بودجه در مجلس تاکید کرد.
 سیدحسن هاشمی با بیان این‌که بودجه 96 واقعی دیده شده و اگر در مجلس دستکاری نشود، عملیاتی خواهد بود، گفت: متاسفانه در برخی سال‌ها این دستکاری‌ها سبب می‌شود که بودجه به صورت واقعی بسته نشود و همین در اجرائی شدن آن خلل وارد می‌کند.
به گفته هاشمی گاهی تخصیص‌ها متناسب با آنچه تصویب شده، نیست، دستگاه‌های اجرائی انتظار دارند که بودجه واقعی باشد تا متناسب با آن برای اداره کشور برنامه‌ریزی کنند. غیر واقعی بودن بودجه باعث ایجاد انتظاراتی می‌شود، گاهی با تغییرات ایجاد شده در بودجه و طرح اعداد و ارقام غیر واقعی ممکن است انتظاراتی در مردم و نمایندگان ایجاد شود که دستگاه‌ها نتوانند پاسخگوی آن باشند، بنابراین انتظار ما این است که بودجه واقعی بسته شود.
به گفته هاشمی، باید تکلیف دستگاه‌ها از نظر بودجه‌ای مشخص باشد و میزان واقعی تخصیص‌ها را بدانند تا از اول سال براساس آن برای اداره کشور برنامه‌ریزی کنند. دولت در بودجه سال آینده، بودجه را واقعی بسته اظهار امیدواری کرد که بودجه در مجلس دچار تغییرات اساسی نشود و بر هزینه‌های کشور افزوده نشود.

این مسوول با تاکید بر این‌که غیر واقعی بودن بودجه، برنامه‌ریزی‌ها را بی‌معنا می‌کند، از آنجا که منابع درآمدی دیگری برای کشور وجود ندارد، تغییرات اساسی در بودجه سبب می‌شود که اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده با مشکل مواجه شود.
وزیر بهداشت از آمادگی این وزارتخانه برای برنامه‌های نوروزی خبر داد و افزود: البته به‌زودی جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مسوول و از جمله وزارت راه و شهرسازی، پلیس راه، هلال احمر، وزارت بهداشت و...برگزار می‌شود و ان‌شاءلله برنامه‌های وزارتخانه را در آن جلسه اعلام خواهیم کرد.

برچسب ها: بودجه ، بهداشت ، هاشمی ، مجلس
نام:
ایمیل:
* نظر: