bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
وزیر خارجه ترکیه در سفرش به فرانسه اعلام کرد، تا زمانی که هلند بابت اقداماتش عذرخواهی نکند، به فشارها بر این کشور ادامه می‌دهیم.
 وزیر خارجه ترکیه در سفرش به فرانسه اعلام کرد، تا زمانی که هلند بابت اقداماتش عذرخواهی نکند، به فشارها بر این کشور ادامه می‌دهیم. 
به گزارش سایت النشره، مولود چاووش‌اوغلو، در کنفرانس مطبوعاتی در فرانسه اظهار داشت: آنکارا تا زمانی که آمستردام بابت اقدامش علیه فاطمه بتول صیان قایا، وزیر خانواده و امور اجتماعی ما عذرخواهی نکند، به فشارها بر این کشور ادامه خواهد داد. چاووش‌اوغلو گفت:‌ اقدام مسوولان هلند در ممانعت از ورود وزیر ترکیه به کنسولگری این کشور با توافقنامه‌های بین‌المللی در تعارض بوده و دشمنی با اسلام محسوب می‌شود و عذرخواهی مسوولان ترکیه‌ای بابت این اقدامات ناکام به تنهایی کافی نبوده و ما در پاسخ به این اقدامشان به سفیر این کشور در ترکیه اجازه ورود به کشور را نمی‌دهیم. 

وزیر خارجه ترکیه افزود:‌ با مسوولان هلند گفت‌وگو کردیم و به آنها گفتیم که اگر مساله انتخابات هلند است، ما این سفر را به تاخیر می‌اندازیم اما آنها قبول نکردند. اظهارات مسوولان هلند اظهاراتی بی‌شرمانه بود، ما با برخی مسوولان اروپایی نیز گفت‌وگو کردیم و آنها آنچه اتفاق افتاده را باور نکردند و آن را بسیار خجالت‌آور دانستند. وی در ادامه تاکید کرد:‌ اروپا به سمت شرایطی شبیه به وضعیت پیش از جنگ جهانی دوم در حرکت است. چاووش‌اوغلو با اشاره به این‌که آمستردام به اصول دیپلماسی پایبند نیست،‌ از اتباع ترکیه خواست تحت تاثیر برخی اقدامات تحریک‌آمیز قرار نگیرند. 

چاووش‌اوغلو (یکشنبه) برای سخنرانی در جمع اتباع ترکیه در شهر میتز در شمال شرق فرانسه وارد این کشور شد. وی صبح امروز تماس‌های تلفنی متعددی با برخی مسوولان اروپایی جهت بررسی مسائلی چون ممانعت هلند از سفرش به این کشور و اقدام دولت هلند علیه وزیر خانواده و امور اجتماعی ترکیه و ممانعت از ورود وی به کنسولگری ترکیه در شهر نوتردام داشت. خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد،‌ چاووش‌اوغلو با آلان دونکان، مشاور وزارت خارجه انگلیس در امور اروپا و امریکا و فدریکا موگرینی، مسوول امنیت و سیاست خارجه اتحادیه اروپا تماس‌های تلفنی داشت.

برچسب ها: ترکیه ، هلند ، خارجه
نام:
ایمیل:
* نظر: