bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
با وجود کاهش قیمت‌ها در بازار؛
یکی از این بازارها، بازار خودرو است که همه ساله انتظار می‌رود با فرارسیدن تعطیلات ایام نوروز و افزایش دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی، به یک بازار جذاب تبدیل شده و رونق زیادی پیدا کند. با این حال در نوروز امسال با وجود این‌که تنها چند روز دیگر تا پایان سال 95 مانده است، بازار خودرو مانند برخی دیگر از کالاها همچنان کساد است.
بامدادجنوب- جواد شکریان:
اسفندماه روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و بازارها رنگ و بوی نوروزی به خود گرفته است. مردم طبق روال هر سال برای خرید به بازار مراجعه کرده و کالاهای مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند. همه‌ساله در این ایام، بازار بسیاری از کالاها رونق بی‌سابقه‌ای به خود می‌گیرد به همین دلیل فروشندگان در طول سال منتظر رسیدن ایام نوروز می‌مانند تا کم‌رونقی‌های طول سال را جبران کنند. یکی از این بازارها، بازار خودرو است که همه ساله انتظار می‌رود با فرارسیدن تعطیلات ایام نوروز و افزایش دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی، به یک بازار جذاب تبدیل شده و رونق زیادی پیدا کند. با این حال در نوروز امسال با وجود این‌که تنها چند روز دیگر تا پایان سال 95 مانده است، بازار خودرو مانند برخی دیگر از کالاها همچنان کساد است.
هر ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، تب مسافرت در مردم افزایش پیدا می‌کند و هر‌کس در تلاش برای فراهم کردن شرایطی برای استفاده از تعطیلات نوروزی است. در این میان انتظار می‌رفت بازار خرید و فروش خودرو مانند سال‌های گذشته رونق خاص خود را داشته باشد اما برخلاف تمام سال‌ها که این بازار در ماه‌های پایانی سال رونق زیادی داشت امسال این اتفاق رخ نداد.

در این میان برخی از کارشناسان بازار خودرو دلیل این کاهش خرید را تغییر رفتار مردم می‌دانند و معتقدند که مردم دیگر خودرو را کالای سرمایه‌ای نمی‌دانند و فقط برای رفع احتیاج اقدام به خرید می‌کنند. هرچند نمی‌توان از برخورد نامناسب خودروسازان با مشتریان و کیفیت پایین خودروها در مقایسه با قیمتشان چشم‌پوشی کرد.
در همین زمینه، یک نمایشگاه‌دار بوشهری در گفت‌وگو با بامداد جنوب از کاهش میزان خرید و فروش خودرو در مقایسه با سال‌های قبل خبر داد و افزود: سال گذشته نیز در آستانه عید نوروز آن‌گونه که انتظار می‌رفت بازار از رونق کافی برخوردار نشد. امسال هم وضعیت در مقایسه با سال گذشته بهبود نیافته است.
وی با اشاره به این‌که آثار کمپین نخریدن خودروی ایرانی هنوز هم در رفتار مردم مشاهده می‌شود، افزود: پس از توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 و برداشته شدن تحریم‌ها، مردم انتظار کاهش قیمت‌ها را داشتند که این‌گونه نشد. همچنین مردم انتظار داشتند کیفیت خودروها پس از برجام افزایش محسوسی داشته باشد اما نتایج آزمون‌های کیفیت خودرو چیز دیگری را نشان می‌دهد.

این نمایشگاه‌دار بوشهری معتقد است که بسیاری از مردم به‌جای خرید خودرو ترجیح می‌دهند پول خود را در جایی سرمایه‌گذاری کنند و دیگر خودرو را کالای سرمایه‌ای محسوب نمی‌کنند. بنابراین فقط آن دسته از مردم که برای رفت و آمد به خودرو نیاز دارند اقدام به خرید خودرو می‌کنند.
در همین رابطه رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کشور نیز در خصوص بازار این روزهای خرید و فروش خودرو با اشاره به این‌که بازار در مقایسه با هفته گذشته آرام است و حتی قیمت‌ها نیز روند کاهشی را تجربه می‌کند، افزود: هفته گذشته به‌دلیل محدودیت عرضه قیمت پژو 206 صندوق دار V8، پژو 206 تیپ 5 و پژو 206 تیپ 2 با افزایش قیمت روبه‌رو بود که این موضوع این هفته برطرف شده است.

سعید موتمنی با اشاره به این‌که در حال حاضر قیمت V8 از 39 میلیون به 38 میلیون و 700 هزار تومان، تیپ 5 از 38 میلیون به 37 میلیون و 600 هزار تومان و تیپ دو با کاهش 300 هزارتومانی 33 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد، ادامه داد: در محصولات سایپا نیز پراید 131 با قیمت 21 میلیون و 200 هزار تومان، 111 با قیمت 22 میلیون و 200 هزار تومان و 132 با قیمت 21 میلیون و 200 هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد، همچنین تیبا هاچ بک نیز 27 میلیون و 400 هزار تومان و تیبا مدل SX با قیمت 25 میلیون و 200 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.
موتمنی با اعلام این‌که قیمت سراتو  نسبت به 10 ماهه گذشته که زیر قیمت کارخانه به فروش می‌رسید تا حدودی افزایش پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای این محصول 90 میلیون و 900 هزار تومان است که در بازار 94 میلیون معامله می‌شود.
به‌گفته وی، پژو 405 SLX امروز با کاهش 400 هزار تومانی نسبت به هفته گذشته با قیمت31 میلیون و 700 هزار تومان و پژو 405 دوگانه سوز از 32 میلیون به 31 میلیون و 700هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اعلام این‌که سمند LX با قیمت 32 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد، تصریح کرد: سورن کلاس 11 نیز 39 میلیون و 500 هزار تومان و سمند SE با قیمت 29 میلیون و 100 تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.
موتمنی در پایان پیش‌بینی کرد که با توجه به این‌‌که سایت شرکت‌ها بسته شده است، روند نزولی قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: