bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
گناوه مهیای استقبال از میهمانان نوروزی؛
بهار پاورچین پاورچین از راه می‌رسد تا برگی دیگر را به تقویم اضافه کند و انسان‌‌ها با خانه‌تکانی‌هایی که کردند و گرد و خاکی که چه از خانه و چه از دل و روحشان ستردند، به استقبال سال جدید می‌روند.
بامدادجنوب- هدی خرم‌آبادی:
بهار پاورچین پاورچین از راه می‌رسد تا برگی دیگر را به تقویم اضافه کند و انسان‌‌ها با خانه‌تکانی‌هایی که کردند و گرد و خاکی که چه از خانه و چه از دل و روحشان ستردند، به استقبال سال جدید می‌روند. در روزهای آخر اسفند برخی می‌گویند اصلا حال و هوای عید ندارند و برخی دیگر به رسم و عادت همیشگی و هر ساله، از مدت‌ها پیش به خانه‌تکانی و زدودن گرد و خاک و کهنگی از خانه و کاشانه خود هستند. بعضی‌ها برنامه سفر را مهیا کرده‌اند تا پس از ماه‌ها تلاش و خستگی و فرسودگی اینک از تعطیلات نوروزی نهایت بهره را ببرند و به تقویت جسم و روح خود بپردازند تا با انرژی و بنیه قوی کار و فعالیت خود را پس از تعطیلات آغاز کنند. 

بندر بزرگ و تجاری گناوه هر ساله یکی از نقاط هدف میهمانان نوروزی است و در همین راستا پذیرای شمار بسیاری از میهمانان نوروزی و روزهای تعطیل است. این بندر تجاری با ساحل زیبایی که دارد، رتبه نخست از لحاظ جذب گردشگر را در استان به خود اختصاص داده است، موضوعی که از لحاظ اقتصادی اهمیت فراوانی دارد اما آنچه در این بین همواره تیر انتقاد و گلایه را به سمت این شهر و مجموعه شهرداری نشانه رفته، نبود امکانات مناسب و به‌روز جهت استقبال و پذیرایی از میهمانان و مسافران است. یکی از این کاستی‌ها و کمبودها نبود سرویس‌های بهداشتی کافی و مناسب و البته بهداشتی است. در همین خصوص برای اطلاع از برنامه‌ها و اقدامات شهرداری گناوه که تنها چند ماهی است سکان شهرداری را به شهردار فعلی سپرده با مسوول روابط عمومی و ستاد تسهیلات سفر شهرداری بندر گناوه گفت‌وگو کردیم. 

روح‌الله ملک‌زاده در گفت‌وگو با بامداد جنوب درباره اقدامات شهرداری جهت آمادگی کامل برای استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی گفت: شهرداری بندر گناوه با مدیریت جدید آن به منظور آمادگی و استقبال از میهمانان نوروزی با تلاش شبانه‌روزی اقداماتی را جهت رفاه بیشتر مسافران و شهروندان در دستور کار خود قرار داد و به آنها جامه عمل پوشاند که از آن جمله می‌توان به احداث کمپینگ مسافری در شهربازی قدیم به مساحت پنج هکتار و تجهیز آن به سیستم روشنایی، تسطیح، زیرسازی و نصب سرویس‌های بهداشتی، رنگ‌آمیزی جداول و تابلوهای سطح شهر، نقاشی دیوارهای اماکن عمومی نوار ساحلی، نصب نیمکت و سطل زباله جدید در نوار ساحلی و کلیه پارک‌ها و بوستان‌ها، نصب المان‌های مدرن بادی در سطح شهر اشاره کرد. 

وی در ادامه با اشاره به تکمیل المان دلفین و آبنمای ورودی شهر و سنگفرش اطراف آن، به نصب تمثال شهدای والامقام شهرستان گناوه در سطح شهر، رفع نقاط حادثه‌خیز و اصلاح نوار حفاری‌های سطح شهر، اجرای ریفیوژ بلوار آزادگان به همراه نصب پایه‌های روشنایی در این بلوار تصریح کرد: از دیگر اقدامات شهرداری بندر گناوه، تکمیل پارک خور فاز 3 شامل احداث آمفی‌تئاتر روباز است که پنجشنبه یا جمعه همین هفته افتتاح می‌شود. علاوه بر این، کاشت درخت، نصب آلاچیق، چادرهای تک‌پایه، ساخت سرویس‌های بهداشتی، اجرای آبنمای موزیکال مدرن، احداث پیست دوچرخه‌سواری، پیاده‌راه‌سازی، سنگفرش، پایه‌های روشنایی و نیمکت از دیگر برنامه‌هایی است که مجموعه شهرداری در ساخت، نصب و راه‌اندازی آنها همت گماشته است. 
به گفته ملک‌زاده، احداث پارکینگ بزرگ در بلوار خلیج فارس روبه‌روی مسکن مهر به مساحت شش هکتار، جداره‌سازی بلوار خلیج فارس شامل طرح طاق و نصب نیمکت و کاشت درخت در آن محوطه، جداره‌سازی بلوار بندر شامل پیاده‌راه‌سازی، نصب پایه روشنایی، سنگفرش، کاشت درخت، خرید و نصب اثاثیه مبلمان شهری شامل گلدان، نیمکت، سطل زباله و ... در سطح شهر، تکمیل بلوار امام علی (ع)، نصب تابلوهای اخباری و هشداردهنده، خط‌کشی خیابان‌های سطح شهر و به‌ویژه در سایت تجاری جهت ساماندهی پارک خودروها و موتورسیکلت‌ها، بهبود سیستم روشنایی ساحل، اجرای سنگفرش سایت آلنوش در ساحل از دیگر اقدامات در دست اولویت شهرداری بوده که وقت و هزینه بسیاری برای آنها اختصاص داده تا گناوه برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده شود. 

مسوول روابط عمومی شهرداری گناوه در پاسخ به این سوال که چه تدبیری برای وضعیت نابسامان دستفروشی در این بندر اندیشیده شده، خاطرنشان کرد: شهرداری با اعمال تدابیری از جمله نصب گلدان جلوی اماکن عمومی مانند بانک‌ها و اداره‌ها سعی در ساماندهی معضل دستفروشی کرده و غذافروشی‌ها را از اطراف میدان به داخل کوچه‌ها هدایت کرده است. همه ساله با صدور مجوز، غرفه‌هایی برپا می‌شد که امسال تنها در چهار نقطه از ساحل مجوز برپایی غرفه را صادر کرده‌ایم و شهرداری و نیروی انتظامی به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند غذافروشی‌های سیار در پیاده‌روهای ساحل فعالیت کنند.

این مسوول در ادامه سخنان خود به راه‌اندازی مجدد بازارچه دستفروشان در ساحل گناوه اشاره کرد و یادآور شد: آسفالت تعدادی از کوچه‌های نزدیک به سایت تجاری گام مهم دیگری بوده که شهرداری گناوه نسبت به آن اقدام کرده است. 
نمی‌شود از حال و هوای اسفند و نوروز گناوه گفت اما یادی از شاعر بهاریه‌های ماندگار و طلایه‌دار شعر محلی نکرد. نمی‌شود از گناوه سخن راند اما از شاعر «اینجاست زادگاه من این شهر موج‌خیز/کارام خفته بر لب دریای بیکران/بر پاش بوسه می‌زند امواج دم به دم/ بر گرد او غریوکشان بحر هر زمان» یادی نکرد. ایرجو در 29 اسفند سال 93 چشم از جهان گشود و تمام دوستداران خود را در شوک و بهتی عظیم فرو برد و همه را در حسرت این‌که چرا اشعار ایرجو در یک مجموعه مدون منتشر نشده و چرا به دیدار این مردِ در بستر آرمیده سر نزدیم و هزاران چرا و قرارهای به هم زده نشاند که داغش تا ابد بر دلمان می‌ماند. 
«عید بیو تی ایرجو، سیت عیدی ایسونه بیو».... .

نام:
ایمیل:
* نظر: