bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
نماینده دولت اگر می‌تواند، گزارش دهد؛
سال 1395 خورشیدی برای ما جماعت روزنامه‌نگار به پایان رسید. سالی پر از حادثه برای بوشهر و ایران. البته برای استان ما روند‌های جاری نتیجه مثبتی نداشت و همچنان در همه شاخص‌ها عقب ماندیم، در حالی که استان‌های دیگر به‌سرعت در کنار ما عبور کردند و خاکش را ما خوردیم.
بامداد جنوب-ابوعلی زرین قلم:
 سال 1395 خورشیدی برای ما جماعت روزنامه‌نگار به پایان رسید. سالی پر از حادثه برای بوشهر و ایران. البته برای استان ما روند‌های جاری نتیجه مثبتی نداشت و همچنان در همه شاخص‌ها عقب ماندیم، در حالی که استان‌های دیگر به‌سرعت در کنار ما عبور کردند و خاکش را ما خوردیم. قصد ندارم که مصداقی برخورد کنم، اما بر اساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با 22هزار میلیارد تومان جذب سرمایه خارجی مقام اول را در کشور به دست آورد و بدون آنکه حاشیه‌ای هم داشته باشد، روند توسعه را ادامه داد. 

اما برای بوشهری‌ها همچنان ادامه بیکاری سه ساله و خستگی ناشی از تداوم یک حضور غیرضرور باقی ماند تا دولت روحانی در آزمون مردم‌داری در استان بوشهر نمره قابل قبولی کسب نکند. تداوم بیکاری در استان در حالی بود که نماینده دولت در استان بزرگ‌ترین دستاوردش ساخت یک پارک ناامن در کنار بزرگراه ورودی بوشهر بود و چند روز پیش هم قول ایجاد 500 شغل را داد، تا جایی که ما دیده‌ایم، در پارک‌ها آب‌نبات و بستی یا بلیت سرسره می‌فروشند. ان‌شاءلله که مهندسان معماری و شیمی فارغ‌التحصیل از دانشگاه خلیج‌فارس در این مکان شغل مناسبی دشت کنند. با این وجود، سوال اساسی که ذهن مردم استان را درگیر کرده، این است که در طول سال 1395 به‌ویژه در هفته‌های آخر سال که با سفر مکرر و پیاپی وزرا و معاونان آنها به استان بوشهر همراه بود، چه چیزی دست بوشهری‌ها را گرفت و دستاورد این سفرها چه بوده است؟

این سوال را مردم کوچه و خیابان بارها از نگارنده پرسیده‌اند و واقعا نتوانسته‌ام به آنها پاسخی بدهم. تا پیش از این هم معمولا بعد از سفر وزیری یا معاونی به استان شاهد گزارش فیس‌بوکی یا نشست خبری برای بررسی دستاوردها بودیم که این دو مهم هم به کناری گذاشته شده‌اند و همچنان دستاورد این سفرها برای استان محروم و فقیری مانند بوشهر که در سال‌های گذشته طعم تلخ عقب‌ماندگی را بیش از پیش تجربه کرد، همچنان سوال است.
نکته بسیار جالب در سفر وزرا به استان بوشهر، رفتن آنها به سالن کوثر استانداری و شرکت در شورای اداری استان و در نهایت هم چند تعریف و تمجید که واقعا از روی عقیده صاف است یا کنایه، از نماینده دولت است. این را هم باید مورد تاکید چندباره قرار دهیم که ساز و کار این تشکرها را هم می‌دانیم، اما نمی‌دانیم بابت چه باید این تشکر صورت بگیرد. البته این را هم شنیده‌ایم که هر کس به بوشهر آمد دست خالی برنمی‌گردد و این نکته در تهران خیلی خوب جواب داده است. به عبارت دیگر، دیپلماسی ماهی و میگو و حتی رطب و خرما برخی از مدیران را سال‌های سال در پست خود ابقا کرده است.

ما امیدواریم که نماینده دولت در استان اگر می‌تواند، این را تاکید چند باره می‌کنیم که اگر می‌تواند دستاوردهای سفر وزرا به استان بوشهر را برای مردم تشریح کند. معمولا وزارتخانه‌هایی که پول و امر توسعه دستشتان است تا به‌حال به بوشهر سفر نکرده‌اند. کافی است که سفرهای آخر سال را با سفرهای هفته دولت مقایسه کنید، در مجموع در هفته دولت فقط یک وزیر به بوشهر سفر کرد و همانگونه که آن روزها نوشتیم، تنها شش ساعت در استان ما ماندگار شد و پس از رفتنش هم در هیات دولت حرف‌هایی زد که ما نیاز به بازگو کردن آن نداریم.

به‌ هر حال سال 1395 با تمام بدبیاری‌ها و بدبخت‌هایش برای بوشهری‌ها به پایان رسید، امیدواریم که بختک نحس بدبیاری و عقب‌ماندگی از استان برداشته شود و قانون بار دیگر جای خود را پیدا کند. در سال 1395 ما مستندات بسیاری برای گزارش نوشتن داشتیم، اما صرفا به‌خاطر دولت که خود را حامی آن می‌دانیم، ننوشتیم. مردم در سالی که گذشته نه صدای سوت قطار را شنیدند و نه کلنگ منطقه آزاد را در آسمان مشاهده کردند، هر چه بود، بدبیاری تام برای استان بود. امیدواریم که در تعطیلات نوروز، کسی هنگام ورود به ناامن‌ترین پارک کشور در بزرگراه امام علی بوشهر از بین نرود. ما پیش از این بارها هشدار دادیم و امیدواریم که کسی عزادار نشود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: