bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
به دلیل نیمه‌کاره بودن طرح‌های پیشنهادی برای افتتاح؛
قرار بود امروز رئیس‌جمهور به بوشهر سفر کند تا تنها یک ماه پیش از انتخابات دوازدهم در جمع بوشهری‌ها حضور پیدا کرده و ضمن دیدار سه‌باره از مرکز این استان، چند پروژه را هم در استان افتتاح! کند.
بامداد جنوب-ابوعلی‌ زرین‌قلم: قرار بود امروز رئیس‌جمهور به بوشهر سفر کند تا تنها یک ماه پیش از انتخابات دوازدهم در جمع بوشهری‌ها حضور پیدا کرده و ضمن دیدار سه‌باره از مرکز این استان، چند پروژه را هم در استان افتتاح! کند. اما روحانی حاضر نشد مانند سَلَف خود پروژه نیمه‌کاره را افتتاح کند و به همین دلیل قید سفر به بوشهر را زد و فردا به عسلویه می‌رود. ما در طول شماره‌های گذشته روزنامه بامداد جنوب بارها و بارها از بی‌برنامگی و نبود طرح‌های اساسی و زیرساختی در استان بوشهر نوشته و آن را به‌ضرر دولت ارزیابی کرده بودیم.

 اما متاسفانه همه دلسوزی‌های ما به‌عنوان غرض توسط اصحاب زَر و زور تعبیر شد و نوپیشگان و نوکیسه‌گان هم در این زمینه گوی از مدعی ربوده و این نقدهای مشفقانه و دلسوزانه ما را نمی‌دیدند، اما خدا همان خدایی بود که پس از چهار سال حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی در مسند ریاست‌جمهوری ایران و حضور سه ساله و نیمه نماینده‌اش در بوشهر، هیچ پروژه‌ای برای افتتاح نهایی نشد تا آبرویی برای بوشهری‌ها در پایتخت نمانَد، هر چند برای حضرات خیابان سنگی این مساله مهم نیست. این خبر ناگواری برای یک استان است که در طول دوره چهار ساله یک دولت نتواند پروژه‌ای را برای افتتاح نهایی کند، همین چند روز پیش بود که رئیس‌جمهور با سفر به مازندران 43 طرح مختلف را افتتاح و یا کلنگ‌زنی کرد، اعتبار این طرح‌ها هم 33هزار میلیارد ریال است که بوشهری‌ها در خواب هم چنین عددی را نخواهند دید. حسن روحانی اما، قرار است به عسلویه برود، جایی که وزارت نفت طرح‌های بزرگ و آینده‌ساز را تدارک دیده تا با حضور وی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. جهت اطلاع باید تاکید کنیم که قرار بود روحانی روزهای پایانی سال گذشته برای افتتاح این طرح‌ها به جنوب استان بوشهر سفر کند، اما باز هم آماده نبودن برخی از طرح‌ها و اصرارش بر تکمیل باعث شد تا مراسم افتتاح با یک ماه تاخیر برگزار شود، اگر روحانی به بوشهر می‌آمد و این طرح‌های نیمه‌کاره را مانند افتتاح نیمه‌کاره راه‌آهن شیراز تهران در دولت مهرورز افتتاح می‌کرد، چه کسی حاضر بود از دولت دفاع کند؟ 

روزنامه بامداد جنوب در یکی از گزارش‌های روز پنج‌شنبه خود که تیتر کوتاه آن در صفحه نخست آمد، به‌عنوان مثال افتتاح بزرگراه گناوه دیلم را یک افتتاح ناقص برشمرده بود، هر چند که مدیرکل راه و شهرسازی استان مثل همیشه برای راضی نگه‌داشتن رئیسش در استان از گزارش‌های کم و زیاد هم دریغ نمی‌کند و با ارائه خبری که مشخص نبود سر و ته آن کجاست به نیمه‌کاره بودن طرح اشاره نکرده بود. در حالی که این بزرگراه یک نقص بزرگ دارد و آن هم تکمیل نشدن پل بویرات است که دلیل آن را در گزارشی مشروح بررسی خواهیم کرد. البته فرزاد رستمی دوباره از خروجی دوم بوشهر داد سخن داده بود که با وجود آنکه نامش خروجی دوم بوشهر است، اما هیچ تاثیر در ترافیکِ شهر بوشهر ندارد و جاده‌ای انحرافی از چغادک تا جاده ساحلی بوشهر گناوه محسوب می‌شود و البته آن هم به دلیل تخریبش به وسیله سیلاب‌ بهمن‌ماه تکمیل نشده است.

از سوی دیگر، بامداد جنوب مطلع شده که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بوشهر هم در دیدار با سالاری به نامبرده گفته که حاضر نیست در افتتاح نیمه‌کاره بیمارستان دیر حضور پیدا کند و این مساله را به وزیر بهداشت و درمان هم اطلاع خواهد داد، بیمارستانی که در طول سه سال گذشته بارها خبر افتتاح آن برای شش ماه بعد منتشر شد، اما به جایی نرسید. ما از پرداختن به ریز این صحبت‌ها خودداری می‌کنیم، اما جهت اطلاع شما باید بگوئیم که حتی ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر هم هنوز تا افتتاح مسیر بسیار طولانی دارد. مدیرکل ورزش و جوانان به‌زعم خودش امیدوار بود که اگر این ورزشگاه در لیست افتتاح قرار بگیرد، پس از آن ممکن است اهتمامی برای پایان بردنش وجود داشته باشد، از آن دست استدلال‌هایی که در شان دولت تدبیر و امید نیست.

طنز روزگار اما استدلال‌های سالاری در مورد نیامدن رئیس جمهور به مرکز استان است، استدلال‌هایی که مشخص نیست با چه نگاهی به مخاطب مطرح شده است، اما ما برای تنویر افکار عمومی آن را منتشر می‌کنیم: «درباره سفر رئیس جمهور، پیشنهادات مختلفی از جمله برای برگزاری همزمان یا جداگانه سفر در مرکز استان، مطرح شد. نهایتا مقرر شد که برنامه نشست صمیمی با جوانان و نخبگان، رسیدگی به تصمیمات و طرح‌های مربوط به استان و افتتاح و یا شروع عملیات اجرایی پروژه‌های متعدد عمرانی و اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانی، به دلیل اهمیت، همراه و همزمان با افتتاح پروژه‌های پارس جنوبی انجام نشود، بلکه بطور جداگانه برنامه‌ریزی و اقدام شود. از ابتدا نیز، نظر غالب بر این بود که با توجه به تعدد و حجم پروژه‌ها، انجام برنامه یا سفر جداگانه برای طرح‌ها و برنامه‌های عمومی استان، موثرتر خواهد بود و نهایتا تصمیم بر این مبنا قرار گرفت.»
البته جالب‌ترین بخش برنامه‌ها طبق معمول هم «نشست صمیمی با جوانان و نخبگان» است که شکل برگزاری آن بوشهر را در هیئت دولت زبان‌زد وزرا و معاونان رئیس‌جمهور کرده است، نشست‌هایی که عده‌ای از دوستان مشاور جوان و معتمدین!! در آن حضور پیدا کرده و معمولا هم سخنرانان تکراری و درخواست‌ها تکراری‌تر است. طنز دیگر، تعدد و حجم پروژه‌ها است که وی به آن اشاره کرده است، که البته از چهار پروژه در برابر 43 پروژه مازندران تجاوز نمی‌کرد. 
توضیح دیگری هم باید خدمت مخاطبان عزیز و در راستای روشنگری ارائه کنیم و آن اینکه تا روز پنج‌شنبه برخی از مدیرکل‌ها با حضور در محل کار خود در حال تهیه گزارش‌های لازم برای ارائه به رئیس‌جمهور بودند و این نشان می‌دهد که تصمیم به لغو سفر در اختیار ساختمان خیابان سنگی نبوده، بلکه مقامات عالی دولت پس از آنکه ملاحظه کردند ممکن است دَمِ انتخاباتی‌ آبرویشان برود، قید آمدن به مرکز استان را زدند. 

با این حال، امیدوار بودیم که نماینده دولت که نتوانست یک ماه پیش از انتخابات طرح‌های قابلی را برای افتتاح با حضور رئیس‌جمهور ارائه کند، برای این ناتوانی خود دلایل قانع‌‌کننده‌ای ارائه کند و به افکار عمومی و مردم بوشهر توضیح دهد چرا نتوانسته مانند استان‌های دیگر گامی برای توسعه استان بردارد و اگر اینکه تا این اندازه ناتوان است، چرا حاضر نیست به‌جای به قهقرا بردن استان، استعفا داده و اجازه دهد که بوشهر هم مانند دیگر استان‌های کشور رنگ توسعه و پیشرفت را به خود ببیند!

نام:
ایمیل:
* نظر: