bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
آغاز اعلام شماره حساب برای دریافت سود سهام عدالت؛
پس از گذشت بیش از 11 سال از تصویب طرح سهام عدالت در دولت نهم، بالاخره با تلاش‌های دولت یازدهم این طرح تا حدودی رنگ و روی واقعی به خود گرفت و این سهام از دست دولت خارج شده و به مردم تحویل داده شد.
بامدادجنوب- جواد شکریان:
پس از گذشت بیش از 11 سال از تصویب طرح سهام عدالت در دولت نهم، بالاخره با تلاش‌های دولت یازدهم این طرح تا حدودی رنگ و روی واقعی به خود گرفت و این سهام از دست دولت خارج شده و به مردم تحویل داده شد. بر این اساس، مشمولان سهام عدالت می‌توانند از دو روز دیگر، شماره حساب خود را جهت دریافت سود سهام در سامانه‌ای که بدین منظور طراحی شده ثبت کنند. 
در همین خصوص، رئیس سازمان خصوصی‌سازی از آغاز دریافت شماره حساب شبا از سوی مشمولان سهام عدالت خبر داد و گفت: این شماره از نیمه‌شب سه‌شنبه هفته جاری (نخستین دقایق ۳۰ فروردین) در سامانه قابل ثبت است.

میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با تشریح جزئیات مرحله دوم طرح ساماندهی سهام عدالت گفت: شماره حساب از مشمولان دریافت شده و مستقیما سود سهام عدالت، به حساب خود مشمولان واریز می‌شود، لذا مرحله دوم که به توزیع سود سهام عدالت به مشمولان تعلق دارد، با دریافت شماره شبا آغاز شده است. وی با اعلام گزارش عملکرد مرحله اول ساماندهی سهام عدالت گفت: هفده اسفندماه سال ۹۵ آیین رونمایی از سامانه سهام عدالت برگزار شد و از همان روز، پذیرش ۴۹ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت آغاز شد. تا به امروز، نزدیک به ۳۰ میلیون مراجعه به سامانه انجام گرفته که حدود 5/3 میلیون نفر از این افراد، تکراری است.
پوری‌حسینی با اشاره به صدور صورتحساب برای مشترکان سهام عدالت گفت: هیچ گزارشی که این صورتحساب معیوب یا مشکل‌دار است، تا‌کنون دریافت نشده است. تنها موردی که گزارش شد، این بود که شرکت‌های تعاونی گاهی اوقات، پولی را که سال ۸۶ تا ۸۸ از سازمان خصوصی‌سازی اخذ کرده‌اند را میان مردم توزیع نکردند اما اکنون این مسیر شفاف است و تخلفات هم شناسایی شده است.

تنها دو میلیون نفر وجه واریز کردند
وی با تاکید بر این‌که دو میلیون نفر از زمان راه‌اندازی سامانه، ابراز تمایل کردند که مابه‌التفاوت را بپردازند، ادامه داد: بر این اساس تاکنون سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز شده است، در حالی که آورده نقدی می‌توانست تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اتفاق افتد که تا به امروز، آورده نقدی حدود صفر است اما وظیفه سازمان این بود که این فرصت را در اختیار مشمولان قرار دهد؛ البته فرصت تا پایان شهریورماه پابرجا است.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام این‌که سهام تخصیص‌یافته اگر برای هر فرد یک میلیون تومان در نظر گرفته شود، مجموع رقم به ۴۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد، در حالی که ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌تواند آزاد شود و باید الباقی سهام مهرماه به دولت بازگردانده شود، افزود: بنابراین سازمان خصوصی‌سازی نباید متهم به این باشد که دست در جیب شوند و مازاد آن متعلق به دولت است. تنها راه هم این است که از طریق آورده نقدی، خود را مالک سهام کنند.
وی با اشاره به این‌که مرکز پاسخگویی به مراجعات تلفنی مشمولان تا به امروز حدود ۴۱۵ هزار نفر را پاسخگویی کرده که تقریبا از هر صد نفر مشمول، یک نفر تماس تلفنی با سامانه داشته است، تصریح کرد: هر مشمول باید حتما شماره حساب خود را به سامانه اعلام کند، قرار نیست که فردی شماره حساب فرزند، پدر، مادر یا بستگان را اعلام کند، بنابراین کد شبا باید متعلق به حسابی باشد که مربوط به خود مشمول باشد. شماره شبا ۲۶ رقمی است و با IR وارد می‌شود، بنابراین وقتی مشمولان وارد سامانه می‌شوند، به‌صورت اتوماتیک راهنمایی می‌شوند تا کد را به‌صورت صحیح وارد کنند. بنابراین اگر استانداردهای کد شبا، به‌صورت اشتباه وارد شود، خود سامانه اشتباه را اعلام خواهد کرد.

مشمولان بعد از اعلام شماره حساب، منتظر پیامک باشند
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان این‌که اگر بعد از ۱۵ روز مشمولان هیچ پیامکی دریافت نکردند، به‌معنای آن است که کد شبای آنها پذیرفته شده است، افزود: اما برای اطمینان بیشتر به سامانه مراجعه کنند تا مطمئن شوند که شماره شبا صحیح بود و از سوی سامانه و سازمان خصوصی‌سازی، پذیرش شده است. وی از مشمولان خواست تا علاوه بر اعلام شماره شبا، حتما شماره تلفن همراه را هم به سامانه اعلام کنند.

ممکن است سود زودتر از مهر توزیع شود
پوری‌حسینی درخصوص تاریخ پرداخت سود به مشمولان هم گفت: اگر در این بین، مجمع برخی شرکت‌ها برگزار شد و سود هم تعیین شد، آنگاه اگر شرکت سود را به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز کرد و البته رقم هم قابل توجه بود، سود میان مردم زودتر از مهرماه توزیع می‌شود.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص آزادسازی سهام عدالت نیز گفت: ابهامات مربوط به ورقه‌های سهام عدالت هنوز برطرف نشده و مجوزهای لازم نیز به سازمان خصوصی‌سازی داده نشده است، البته هنوز مشخص نیست که این مجوز چه زمانی به سازمان داده می‌شود‌ اما هر زمان که این اجازه داده شد، سازمان مقدمات را فراهم خواهد کرد و بنابراین اطلاع‌رسانی خواهیم کرد که چگونه برگه سهام عدالت را در اختیار مردم قرار دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: