bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
بیش از ۳۹.۶ میلیون تن کالای غیر نفتی از استان بوشهر سال گذشته صادر شد که نسبت به سال ماقبل آن ۴۷ درصد افزایش دارد.
بهروز قره‌بیگی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه افزایش صادرات غیر نفتی یکی از برنامه‌های مهم امسال است اظهار داشت: افزایش صادرات غیر نفتی یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که بر این اساس زیرساخت‌های لازم برای تسریع صادرات در گمرکات استان بوشهر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات گمرک بوشهر برای تسریع در ترخیص کالا افزایش می‌یابد افزود: در راستای استقرار سامانه جامع در گمرکات، تجهیزات لازم در گمرک بوشهر افزایش می‌یابد که نقش مهمی در تسریع ترخیص کالا و جلوگیری از تخلفات به ویژه قاچاق دارد.

معاون صادراتی و ترانزیت گمرکات استان بوشهر از افزایش صادرات در گمرکات استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: بیش از 39.6 میلیون تن کالای غیر نفتی از استان بوشهر سال گذشته صادر شد که نسبت به سال ماقبل آن 47 درصد افزایش دارد.

قره‌بیگی، ارزش کالای صادراتی از گمرکات استان بوشهر را 15 میلیارد و 171 میلیون دلار دانست و خاطر نشان کرد: ارزش کالاهای صادراتی بیش از 15 میلیارد و 171 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال ما قبل آن از نظر ارزشی 17 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی، عمده صادرات گمرکات را میعانات گازی، محصولات پترشیمی و سایر کالاها و محصولات دانست و گفت: از میزان کل صادرات گمرکات استان بوشهر بیش از 18.8  میلیون تن آن میعانات گازی به ارزش بیش از 7.4 میلیارد دلار است که نقش مهم این محصولات گازی در توسعه صادرات نشان می‌دهد.

معاون صادراتی و ترانزیت گمرکات استان بوشهر از صادرات 15 میلیون تنی محصولات پتروشیمی استان بوشهر خبرداد و افزود: سال گذشته 15 میلیون و 116 هزار تن  به ارزش 7 میلیارد و 43 میلیون دلار محصولات پتروشیمی استان بوشهر صادر شد که نسبت به سال ماقبل آن 22 درصد افزایش دارد.

قره‌بیگی با اشاره به اینکه میعانات گازی از سه گمرک استان بوشهر صادر می‌شود گفت: صادرات میعانات گازی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، گمرک کنگان و گمرک خارگ انجام می‌شود.
برچسب ها: صادرات ، گمرک ، افزایش
نام:
ایمیل:
* نظر: