bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۷ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از رونمایی از ۲ محصول دانش‌بنیان در پارس جنوبی خبر داد و گفت: طرح‌های دانش بنیان در حوزه گاز مورد حمایت قرار می‌گیرد
 مسعود حسنی بعدازامروز در آیین رونمایی از پروژه‌های دانش بنیان تجاری سازی شده با اشاره به نقش مهم  این شرکت‌ها در تحقق برنامه‌های تدوین شده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اظهار داشت: کاهش آلاینده‌ها، بزرگترین مشکل مجتمع گاز پارس جنوبی است که با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان برای حل آنها  برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در تحقق نیازهای صنایع دارند افزود: نیاز کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان روز به روز بیشتر می‌شود که در این راستا تلاش می‌شود با مشارکت این شرکت‌ها فاصله بین خود با شرایط مطلوب کاهش یابد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با تاکید بر حمایت از طرح‌های دانش بنیان در حوزه گاز افزود: با توجه به نقش مهم شرکت‌های دانش‌بنیان  در تامین تجهیزات صنایع در این راستا طرح‌های دانش بنیان در حوزه گاز مورد حمایت قرار می‌گیرد.

در دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی صنعت گاز در منطقه پارس جنوبی از دو محصول برتر توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در مجتمع عظیم گاز پارس جنوبی رونمایی شد.

دستگاه سطح سنج رادار از جمله این محصولات بود که نتیجه 10 سال تلاش مدام یک تیم 8 نفره است و کار آن اندازه‌گیری ارتفاع مایع درون مخازن است که این سنجش یکی از اندازه‌گیری‌های اصلی در تمام فرایندهای صنعتی به شمار می‌آید.

از دیگر محصولات رونمایی شده سیستم دی. سی. اس برای کنترل تمامی فازهای پارس جنوبی است که تمامی فازهای مجتمع گاز پارس جنوبی از این سیستم کنترل استفاده می‌کنند که در آخرین تحریمی که ایران با آن مواجه شد شرکت یو‌پی‌وای ژاپن دیگر این محصول به ایران نداد.

این سیستم که بر اساس سیستم ژاپنی طراحی و به تولید رسیده برای حل این مشکل تعریف شد و جوانان پرتلاش طی یک پروژه دوساله پژوهشی و کل سیستم بومی سازی شد.
برچسب ها: دانش‌بنیان ، صنعت ، گاز
نام:
ایمیل:
* نظر: