bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر گفت: یک‌میلیون و ۱۳۷ هزار تن کالا سال گذشته از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شد که از نظر وزنی ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش یافت.
 محمدرضا آگاهی صبح امروز در نشست با کارشناسان امور گمرکی استان بوشهر با تاکید بر ارائه خدمات لازم به بازرگانان در تسهیل امر تجارت در گمرکات استان بوشهر از استقرار سامانه جامع گمرکی خبرداد و اظهار داشت: با استقرار این سامانه در گمرکات استان بوشهر از بروز تخلفات گمرکی  جلوگیری و  در ارائه خدمات به بازرگانان تسریع شده است.
وی با بیان اینکه جایگاه گمرکات استان بوشهر در کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است تصریح کرد:در سال ۱۳۹۵ گمرک منطقه ویژه اقتصادی یک بوشهر در رتبه پنجم و گمرک گناوه در رتبه بیست و هفتم کشور از ۸۷ گمرک وارداتی قرار گرفت.
معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر با اشاره به اینکه گمرک منطقه پارس جنوبی در کشور دارای رتبه نخست است افزود: در سال ۱۳۹۵ گمرک منطقه ویژه انرژی پارس در رتبه نخست و گمرک منطقه ویژه اقتصادی یک بوشهر در رتبه ۱۵ کشور از ۱۰۹ گمرک صادراتی قرار گرفت.

آگاهی، با بیان اینکه ۱۰ گمرک استان بوشهر صادراتی است گفت:  از ۱۰ گمرک صادراتی استان بوشهر افزون بر  ۳۹ میلیون و ۶۸۴ هزار تن کالا به ارزش افزون بر ۱۵ میلیارد و ۱۷۱ میلیون دلار سال گذشته به خارج از کشور صادر شد.
وی بیشترین حجم صادرات را در گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی دانست و خاطر نشان کرد: بیشترین صادرات مربوط به گمرک منطقه ویژه انرژی پارس است که از نظر وزنی ۸۶ و از نظر ارزشی ۹۳ درصد از حجم صادرات با احتساب میعانات گازی به خود اختصاص داده است.
معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر  با اشاره به کاهش واردات کالا از گمرکات استان بوشهر در سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته یک‌میلیون و ۱۳۷ هزار تن کالا به ارزش  ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شد که از نظر وزنی ۲۲ درصد و از نظر ارزشی ۱۳ درصد  نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش دارد.
آگاهی بیان کرد: بیشترین حجم واردات مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی یک بوشهر است که از نظر وزنی و ارزشی ۸۹ درصد از کل واردات گمرکات استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.
وی، خودرو سواری، موز، لاستیک سواری را  بیشترین حجم واردات از گمرکات استان بوشهر دانست و گفت: خودرو سواری، موز، لاستیک خودرو، لوازم یدکی خودرو و موتورسیکلت، برنج، چای، کره حیوانی اسباب بازی از عمده‌ترین محصولات وارداتی از گمرکات استان بوشهر است.
برچسب ها: اقتصاد ، گمرک ، واردات ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: