bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
فرماندار بوشهر روز گذشته از تائید صلاحیت 90 درصد نامزدهای انتخابات شوراهای شهرستان بوشهر خبر داد.
مریم خوئینی:
به گفته فرماندار بوشهر در شهرستان بوشهر 444 نفر داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا شدند که از این شمار 13 نفر انصراف دادند. از 431 داوطلب باقیمانده 419 نفر معادل 97 درصد در هیات اجرائی تائید صلاحیت و 15 نفر رد صلاحیت شدند.
در این میان از مجموع این افراد 385نفر معادل 90 درصد در هیات نظارت تائید و 47 نفر رد صلاحیت شدند. 
گفتنی است افرادی که در روستاها رد صلاحیت شده‌اند، می‌توانند از امروز به مدت چهار روز شکایت خود را به هیات نظارت شهرستانی در فرمانداری‌ها و در شهرها نیز به هیات نظارت استان ارائه کنند.

در همین حال با توجه به نص قانون و این‌که امکان گرفتن تائید صلاحیت برخی داوطلبان در مراحل دیگر وجود دارد، اسامی نهایی کاندیداهای شوراهای شهر و روستا 18 اردیبهشت‌ماه منتشر می‌شود و تبلیغات رسمی نیز از 21 اردیبهشت آغاز می‌شود.
با توجه به اخبار منتشر شده می‌توان گفت در شهرهای دیگر شهرستان بوشهر و حتی شهرستان‌های دیگر استان نیز اوضاع بر همین منوال است. 
اکنون می‌توان گفت نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر و روستا از یکی از مراحل حساس عبور کرده‌اند از سوی دیگر فعالان حزبی که در صدد بستن لیست انتخاباتی بودند اکنون می‌توانند با خیالی آسوده‌تر به سراغ نامزدهای انتخاباتی مد نظر خود رفته و برای بستن لیست رایزنی و مذاکره کنند. 
لیست‌های انتخاباتی که این‌بار انتظار می‌رود هوشمندانه‌تر بسته شود. بحث‌های حاشیه‌ای و تجربه‌ای که اصلاح‌طلبان در سال 94 به دست آوردند قطعا در این دوره مد نظر قرار خواهد گرفت تا از میان این همه نامزد انتخاباتی 9 نفر برگزیده شوند  کاری بس دشوار خواهد بود. 
اما از سوی دیگر اصولگرایان نیز کارشان ساده نخواهد بود. هر چند عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلابی شهر بوشهر اعلام کرده است که نیروهای انقلابی بوشهر با لیست واحد در انتخابات شورای شهر شرکت می‌کنند اما از همین ابتدا نجواهای مبنی بر ارائه دولیست اصولگرایان شنیده می‌شود. 

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلابی شهر بوشهر گفت: با هم‌گرایی و همدلی به وجود آمده، لیست واحد مورد اجماع همه جریانات انقلابی که متشکل از نیروهای متخصص، توانمند و با روحیه جهادی است آماده شده و در انتخابات پیش‌رو با یک لیست واحد به عرصه انتخابات شورای اسلامی شهر ورود خواهیم کرد.
چندی پیش ایمان زنده‌بودی، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلابی شهر بوشهر، در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسات مختلف در جهت معرفی لیستی واحد خبر داد. به گفته او تشکیل و مبنای این تشکل سیاسی تهیه  لیستی بود که به جای شاخص‌های سیاسی و تعلق افراد به گروه‌ها، بر مبنای تخصص، تجربه و جوان بودن و همچنین محبوبیت اجتماعی نامزدها قرار گیرد.
این عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلابی شهر بوشهر تصریح کرد: با هم‌گرایی و همدلی به وجود آمده، لیست واحد مورد اجماع همه جریانات انقلابی که متشکل از نیروهای متخصص، توانمند و با روحیه جهادی است آماده شده و در انتخابات پیش‌رو با یک لیست واحد به عرصه انتخابات شورای اسلامی شهر ورود خواهیم کرد. تاکنون گروه‌های زیادی از مجامع و جبهه‌های مختلف در کلیه محلات شهر بوشهر از لیست واحد ائتلاف حمایت کرده‌اند.
در این میان عبدالله فاتحی، دبیر حزب موتلفه اسلامی بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب، از تشکیل دولیست اصولگرا خبر داد.
فاتحی در این‌باره گفت: شنیده شده است که در حال حاضر دو لیست تهیه شده یک لیست اصلاح طلبان و یک لیست نیز از سوی اصولگرایان، البته جدای از حزب موتلفه قرار است پس از مذاکرات و رایزنی‌ها نهایی و منتشر شود 
او با بیان این‌که موتلفه قرار است لیست جدا ارائه دهد تاکید کرد که چهره‌های اصولگرا در هر دو لیست افرادی متشخص و مورد قبول هستند.
گفتنی است در دوره گذشته سه تن از اعضای فعلی شورای شهر در لیست اصولگرایان حضور داشتند (‌جبهه متحد اصولگرایان) که هر سه این کاندیداها در این دوره نیز تائید صلاحیت شده‌اند.
فاتحی در این‌باره گفت: ما از هر سه کاندیدای که به شورای اسلامی شهر بوشهر فرستاده‌ایم راضی هستیم.

هر چند یکی از کاندیدا پس از ورود به شورا کمی به اصلاح طلبان گرایش پیدا کرد با این حال او آدم پاک‌دست و منصفی است. در مورد دو نفر دیگر نیز آنها در این دوره در لیست ما حضور خواهند داشت.
در این میان یکی دیگر از چهره‌های که با حمایت اصولگرایان لیست مساجد وارد صحن شورا شد در این دوره  صلاحیتش تائید نشده است. 
این فعال اصولگرا در خصوص این چهره که در لیست ماسجد حضور داشت، گفت: زمانی که ایشان مورد حمایت اصولگرایان قرار گرفت صحبتی از این مسائل مالی که اکنون مطرح شده نبود.
بی‌گمان همه این مسائل و تجربه‌های انتخابات سال 94  باعث می‌شود که هم احزاب و هم مردم با نگاه دقیق‌تری لیست‌های انتخاباتی را مرور کنند. باید دید که در این میان چند لیست، از سوی هر کدام از جریان‌های سیاسی ارائه خواهد شد.




نام:
ایمیل:
* نظر: