bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
مسوول سابق روابط عمومی جبهه متحد اصولگرایان می‌گوید، سعید حدادیان یکی از مداحان منتقد دولت یازدهم، خود را برای حضور در انتخابات مجلس آماده می‌کند.
بامدادجنوب/مریم خوئینی:
کشور جمهوری اسلامی ایران در سال جاری، دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز‌، یعنی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پیش رو دارد. بر همین اساس، پیش‌بینی می‌شود که فعالان سیاسی و گروه‌های متعدد برای رقابت در این عرصه به‌عنوان نامزد انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده و فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کنند. 

مجتبی توانگر با اشاره به گفت‌وگوی خود با حدادیان تاکید کرد: این مداح نسبت به تحركات اخیر اصلاح‌طلبان برای انتخابات هشدار داد و یادآور شده است، اگر اصولگرایان بخواهند در انتخابات آتی همچون سال ۹۲ عمل كنند، به‌طور قطع شكست خواهند خورد.

این مداح که در برخی مراسم مذهبی، هاشمی‌رفسنجانی و حسن روحانی را مورد نقد قرار می‌دهد، از تك‌روی برخی طیف‌های اصولگرا در دوره‌های گذشته انتقاد كرده و تاكید کرده است، برای وحدت حداكثری میان همه طیف‌های اصولگرا نیاز است كه برخی از مواضع خود كوتاه بیایند.
حدادیان با بیان این‌كه یكی از اشتباهات ما این است كه در انتخابات سراغ آدم‌های غیر روحانی می‌رویم، گفت: خبرهای خوبی از وحدت اصولگرایان به گوش می‌رسد اما در نهایت اگر آقایان به وحدت نرسند، مداحان فهرست جداگانه‌ای خواهند داد.

حدادیان عضوخانه مداحان نیست
اظهارات حدادیان بدون پاسخ نماند. مدیر روابط عمومی خانه مداحان کشور در این باره گفت: البته حدادیان برای ما قابل احترام است و گاهی در خانه مداحان رفت‌ و آمد دارد اما عضو خانه مداحان نیست که بخواهیم بگوییم، از طرف خانه مداحان این اظهارات را بیان کرده است.
جواد احمدی که به نظر می‌رسید، از اظهار نظر این مداح جنجالی بدش نیامده، ادامه داد: به‌طور قطع خانه مداحان در نظر ندارد که لیستی را برای انتخابات مجلس ارائه ‌دهد اما همان‌طور که مرحوم مدرس عنوان کرده سیاست ما عین دیانت ما است.

احمدی با اشاره به این‌که هرچند نباید از حضور مداحان در عرصه سیاست به سوء استفاده از احساسات دینی مردم تعبیر شود، ادامه داد: ممکن است ما در میان مداحان، سیاستمداران خوبی هم داشته باشیم که حتی صلاحیت‌ بیشتری از برخی نمایندگان فعلی مجلس دارند. اگر به این تشخیص برسیم که باید برای انتخابات از سوی مداحان لیستی داده شود، این کار را می‌کنیم و معتقدیم که مردم هم آنقدر آگاه هستند که از روی احساساتشان تصمیم نگیرند.

مدیر روابط عمومی خانه مداحان کشور ادامه داد: اتفاقا برخی در انتخابات سوار بر موج احساسات مردم می‌شوند اما مردم ما به قدری بصیرت دارند که سوابق و سطح سواد نامزدهای انتخاباتی را بدون توجه به این‌که او مداح است یا خیر، بررسی کنند و بعد تصمصم بگیرند.
با این حال پیش از این هم محسن طاهری رئیس خانه مداحان در گفت‌وگویی عنوان کرده بود که حدادیان، ارضی و کریمی گاهی به خانه مداحان می‌آیند و گاهی هم تعاملی دارند و چند دقیقه‌ای صحبت می‌کنند اما از ما خط نمی‌گیرند و برای حرفی که می‌زنند، نظرخواهی نمی‌کنند.

گفتنی است طاهری در خصوص حضور مداحان در عرصه سیاست تاکید دارد که نباید بگویید در حوزه مداحی کسی نباید در بحث‌های سیاسی وارد شود. البته اگر روضه را با سیاست قاطی کنند ما خیلی موافق نیستیم. همان نظری که مقام معظم رهبری هم دارند. وسط روضه، وسط حال و وسط گریه نباید نکته سیاسی بگویم یا خدای نکرده به کسی جسارت کنیم. فرقی ندارد این فرد رجل سیاسی باشد یا نباشد و در کدام جناح است. نباید چنین کاری کند
اگر در این دوره لیست انتخاباتی مداحان منتشر شد خیلی تعجب نکنید چرا‌که رئیس خانه مداحان اگرچه اعلام کرده است برای ورود به انتخابات مجلس برنامه‌ای برنامه خاصی ندارند، اما گویی بدشان نمی‌آید شناس خود را امتحان کند. او در این مورد گفته است «‌بنده نوعی از لحاظ سیاسی بارم خیلی بیشتر از برخی حضرات است. ما یک بار مجلس رفته بودیم. نزدیک به چهار ساعت وقت مجلس بر سر یک واژه که آیا حضانت را با «ز» می‌نویسند یا با «ض» گرفته شده بود. این‌طور داشت وقت مجلس گرفته می‌شد. اینها چه رجل‌های سیاسی هستند؟ کرسی‌های مجلس و قانونگذاری فقط حق اینها است؟ اگر فردا روزی از جامعه مداحان و تشکیلات مداحی افرادی آمدند که واقعا از لحاظ شم سیاسی بالاتر از خیلی‌ها هستند چه اشکالی دارد؟»

مداحان حق تبلیغ انتخاباتی در مساجد را ندارند

وزارت کشور نیز به سخنان مداح واکنش نشان داد، معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص حضور مداحان در عرصه سیاست و این‌که اعلام شده قرار است مداحان برای انتخابات مجلس لیست بدهند، گفت: هر گروهی بخواهد در قالب تشکیلات رسمی، حزبی و قانونی فعالیت سیاسی داشته باشد، باید از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز بگیرد و در‌‌ همان چارچوب فعالیت خود را انجام دهد.
محمدحسین مقیمی ادامه داد: مردم می‌توانند بدون گذراندن این مراحل فعالیت‌های سیاسی خود را انجام دهند و البته پاسخگوی فعالیت‌های خود نیز باشند. این فعالیت‌ها دیگر نیازی به دریافت مجوز از وزارت کشور ندارد.
مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا ورود مداحان به عرصه رقابت‌های انتخاباتی شائبه سوء استفاده از بیت‌المال را ندارد، گفت: تا کسی از اموال عمومی و بیت‌المال سوء استفاده نکند، نمی‌توانیم بگوییم او این کار را انجام داده یا خیر. حتی در مورد وجود چنین شائبه‌ای هم نهادهای نظارتی باید حکم بدهند تا بتوانیم بگوییم سوء استفاده صورت گرفته است یا خیر.
معاون سیاسی وزیر کشورتاکید کرد: با این حال گروهی مثل مداحان حق ندارند در حسینیه‌ها و مساجد که متعلق به عموم مردم است، له و یا علیه کسی برای انتخابات تبلیغ کنند، چراکه اگر بخواهند چنین کاری را انجام دهند باید به دیگران هم این اجازه داده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: