bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صدور گواهی‌نامه ثبت ملی نشان جغرافیای خرمای کبکاب استان بوشهر خبر داد.
 سید حسین حسینی محمدی از صدور گواهی نامه ثبت ملی نشان جغرافیای خرمای کبکاب استان با علامتGI-۶۱ و خرمای زاهدی طلایی دشتستان با علامت GI-۶۲ توسط اداره کل مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن وتجارت خبر داد.

وی افزود:  گواهی‌نامه ثبت نشان جغرافیایی خرما در شهرستان دشتستان و تنگستان استان بوشهر با حمایت و پیگیری‌های دیگر دستگاه‌های اجرایی استان نظیر سازمان جهاد کشاورزی و همچنین انجمن ملی خرمای ایران منجربه این موفقیت مهم درحوزه خرما شده است.
 از این پس واحد های فرآوری و بسته بندی خرما در استان می توانند علامت ثبت ملی محصول GI-۶۱ ویژه خرمای کبکاب و GI-۶۲ مربوط به خرمای زاهدی طلایی را روی بسته بندی های تولیدی خود درج کرده که این علامت نشانگر تمایز خرمای استان با خرمای دیگر استان‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۳۰ هزار تن خرما به ارزش بالغ بر ۴۵ میلیون دلار از استان بوشهر به کشورهای دیگر  جهان صادر می‌شود تصریح کرد: در آینده نزدیک خرمای استان به ثبت بین المللی در سازمان تجارت مالکیت معنوی جهانی(WIPO) خواهد رسید که می تواند منجر به توسعه و گسترش صنعت خرما و صادرات استان شده و همچنین از سو استفاده دیگر کشورها از خرمای ایران جلو گیری کند.

 با وجود تولید ۱۵۰ هزارتن خرمای استان در سال فرصت مطلوبی برای سرمایه گذاری در این بخش در  راستای افزایش صادرات وجود دارد.

برچسب ها: خرما ، ثبت ، کبکاب
نام:
ایمیل:
* نظر: