bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
بر اساس برنامه ششم، توسعه بنادر کوچک به بخش خصوصی واگذار می‌شود که در این راستا بنادر کوچک استان بوشهر از جمله بوالخیر و محمدعامری در تنگستان در این راستا قرار می‌گیرند.
 محمدمهدی بنچاری ظهر امروز در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دشتی و تنگستان با بیان اینکه استان بوشهر با خلیج فارس بیشتر مرزدریایی دارد اظهار داشت: در طول نوار ساحلی برای فعالیت‌های تجاری، بنادر خدمات ویژه‌ای به بازرگانان و مرزنشینان ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های دشتی و تنگستان دارای ظرفیت‌های مهمی بندری است گفت: برنامه ششم توسعه به سازمان بنادر و دریانوردی اجازه داده است که بنادر کوچک به بخش خصوصی واگذار کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر،با بیان اینکه استان بوشهر دارای بنادر متعددی در شهرستان‌ها است افزود: برای تحقق برنامه ششم توسعه، بنادر کوچک استان بوشهر از جمله بوالخیر و محمدعامری در تنگستان در این عرصه قرار می‌گیرد.

بنچاری از وجود موج‌شکن‌های مردمی در نقاط مختلف ساحلی استان بوشهر خبرداد و گفت: در این زمینه 7 موج‌شکن در شهرستان تنگستان وجود دارد که 2 مجوز شکن آن در خورشهاب و چاه‌‌پهن که دارای فضای مناسبی است، جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در فعالیت طرح‌های بندری دارد.

وی با تاکید بر مشارکت برای ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در بنادر استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به غنای معادن استان بوشهر،  فاصله اندک معادن با دریا، عمق مناسب دریا، بنادرخورشهاب و چاه‌‌پهن فاکتورهای خوبی برای ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی معرفی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه پایانه صادراتی مواد معدنی استان بوشهر با رویکرد اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود تاکید کرد: با اجرای طرح‌های صنایع پایین دستی برای فرآوری مواد معدنی مصالح ساختمانی، زمینه مناسبی برای افزایش صادرات مواد معدنی با ارزش افزوده فراهم می‌کند.
برچسب ها: بنادر ، دریا ، بوشهر ، بنچاری ، اقتصاد
نام:
ایمیل:
* نظر: