bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
بررسی ناکامی بزرگ روحانی در برخی از شهرستان‌های استان؛
پنجاه و هفت درصد شهروندان بوشهری در انتخابات ریاست جمهوری رای خود را سبد حسن روحانی انداختند تا او بار دیگر بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند. در این میان استقبال مردم عسلویه گناوه، دیلم، جم از روحانی دیدنی و ستودنی بود در این میان تنگستان دشتی، دیر، دشتستان رای خود را به سبد رقیب روحانی انداختند.
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
پنجاه و هفت درصد شهروندان بوشهری در انتخابات ریاست جمهوری رای خود را سبد حسن روحانی انداختند تا او بار دیگر بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند. در این میان استقبال مردم عسلویه گناوه، دیلم، جم از روحانی دیدنی و ستودنی بود در این میان تنگستان دشتی، دیر، دشتستان رای خود را به سبد رقیب روحانی انداختند. مساله‌ای که همه حامیان روحانی اصلاح طلبان را به تعجب وا داشت. این نتیجه عجیب نیاز به تحلیل و بررسی دارد. برای بررسی این موضوع و ناکامی بزرگ روحانی با چند تن از حامیان دکتر روحانی گفت‌و‌گو کردیم. یداالله قائدی، فعال سیاسی استان بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب، با بیان این‌که نمی‌توان تک بعدی به این قضیه نگاه کرد، گفت: قول و وعده‌های رقیب آقای روحانی مبنی بر بالا بردن یارانه و همچنین بازی کردن با احساسات مردم در کاهش رای روحانی در تنگستان بی‌تاثیر نبوده است.

به گفته قائدی عملکرد فعالان سیاسی و مدیران دولتی در منطقه نیز از عواملی بود که باعث شد رای روحانی در تنگستان رای بالایی نباشد.
این فعال سیاسی در ادامه به مطرح شدن موضوع ته لنجی اشاره کرد و گفت: بحث ته لنجی نیز بی‌تاثیر نبوده است. برخی تصور می‌کردند که روحانی می‌خواهد جلوی ته لنجی را بگیرد در صورتی که دولت مخالف ته‌لنجی نبود. اگر مدیران دولتی در منطقه و همچنین فعالان سیاسی این ماجرا را برای مردم بازگو می‌کردند و از خدمات دولت سخن می‌گفتند و همچنین ارتباط بهتری با مردم برقرار می‌کردند، نتیجه بهتری کسب می‌کردند.

محسن قاسمی‌زاده یکی از فعالان مدنی سیاسی ساکن منطقه نیز در گفت‌وگو با بامداد جنوب در خصوص رای پایین وضعیف روحانی در تنگستان به‌خصوص در روستاهای منطقه گفت: این سوال را باید از نماینده عالی دولت در استان و تیم انتصابات ایشان سوال کرد که آیا انتصابات بخشداران استان همسو با سیاست‌های دولت بوده یا خیر؟ معتقدم به‌رغم جوان بودن بخشداران‌، آنان جرات دفاع از سیاست‌های دولت در زمینه‌ای عمرانی و اقتصادی و سیاست خارجی نداشتند.
قاسمی زاده تاکید کرد: این موضوع بارها در سخنان معاون سابق و جدید سیاسی امنیتی استانداری بوشهر کاملا مشهود بود که می‌گفت دولت در زمینه اطلاع رسانی بسیار مظلوم بود، وقتی که روابط عمومی استانداری بوشهر در این چهار سال شاهد تغییرات عدیده بود و عملکرد مفیدی از آن مشاهده نشد به تبع مدیران دولت هم به‌دلیل عدم همسویی برخی آنها با دولت روحانی جرات دفاع از سیاست‌های دولت نداشتند.
وی با اشاره به مدیری که می‌گوید من سیاسی نیستم، گفت: این یعنی این‌که این مسوول قدر خودش را نمی‌داند، یک مسوول بخش، باید عملکرد دولت را در دهه فجر و هفته دولت در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار می‌دادند که متاسفانه در این چهار سال دولت در روستاهای تنگستان به‌خصوص بخش مرکزی و دلوار مظلوم واقع شد. 

قاسمی‌زاده با تاکید بر این‌که من عملکرد دولت روحانی در روستاهای تنگستان در زمینه‌های عمرانی، ورزشی گازرسانی افزایش اعتبارات دهیاری‌ها را بسیار ارزشمند می‌دانم، گفت: همانطور که گفتم متاسفانه دهیاران و شوراها این شهرستان در انتخابات قدر خدمات ارزشمند دولت را نداستند و به رئیس‌جمهوری و تیم ایشان بی‌مهری کردند که باید قطعا دولت باید در آینده نزدیک تغییرات جدیدی در حوزه بخشداران دهیاران انجام دهد. متاسفانه در بخش دلوار تنگستان آرا روحانی بسیار پایین بود که اصلا در هیچ دوره‌ای سابقه نداشت که باید بیشتر واکاوی شود که نیاز به تحلیل تجزیه بیشتر دارد.
به گفته قاسمی‌زاده دومین عامل در شکست روحانی در روستاهای این شهرستان، بیکاری زیاد در تنگستان است، دانش‌آموختگان زیادی در این شهرستان بیکار هستند، در گسترده این شهرستان هیچ شرکت و کار‌خانه‌ای جهت رفع بیکاری نیست که موجب نارضایتی جوانان و خانواده‌ها شد.
وی عملکرد برخی مدیران دستگاهای اجرائی در این شهرستان در نتایج پایین روحانی در تنگستان بی‌تاثیر ندانست و گفت: این مدیران منتظر بودند ساعت 12 شب رقیب روحانی رای بیاورد و بعد بگویند ما حامی دولت کار و کرامت هستیم و باید تکلیف این مدیران را مشخص کرد.


برچسب ها: سیاسی ، مدیران ، روحانی
نام:
ایمیل:
* نظر: