bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: آمادگی 100% وجود دارد تا بتوانیم 10 کشور مانند قطر را از نظر نیازمندی‌های غذایی‌اش تامین کنیم.
می‌توانیم 10 کشور را مثل قطر تامین غذایی کنیمحسن عباسی معروفان در گفتگویی در خصوص وضعیت و پتانسیل صادرات گندم و تامین نیاز کشورهایی مانند قطر که با مشکل مواجه شده‌اند اظهار کرد: قطر با حدود دو میلیون جمعیت هیچ مشقتی برای ایران در راستای تامین نیازمندی‌های غذایی‌اش ندارد و اگر درخواستی داشته باشد، آمادگی صد در صد وجود دارد تا بتوانیم نه ‌تنها قطر بلکه 10 کشور مانند آن را از نظر نیازمندی‌های غذایی‌اش تامین کنیم.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: آمادگی صد در صد وجود دارد تا بتوانیم ۱۰ کشور مانند قطر را از نظر نیازمندی‌های غذایی‌اش تامین کنیم.

وی با بیان اینکه هم ‌اکنون به اندازه نیاز یک سال کشور موجودی گندم در انبارها وجود دارد و تا پایان امسال نیز حدود هشت میلیون تن گندم دیگر به سبد خرید تضمینی امسال اضافه می‌شود، افزود: سال گذشته مجوز صادرات سه میلیون تن گندم مازاد را دریافت کردیم که امسال نیز این مجوز بر جای خود باقی است و در حال صادرات آن هستیم و باید اعلام کنیم که با پیش‌بینی خرید تضمینی حدود 11 میلیون تنی گندم می‌توانیم در سال جاری نیز مجوز صادرات حدود چهار میلیون تن گندم مازاد دیگر را دریافت کنیم. 
در همین حال منصور بازیار مدیر کل گمرک گناوه گفت: محموله 200 تنی هندوانه از گمرک گناوه استان بوشهر جهت صادرات به کشور قطر بارگیری شد.
صفر شیبانی مدیرکل گمرک بندرلنگه نیز گفت: مجوز صادرات به قطر با هدف تشویق صادرکنندگان زیر یک ساعت صادر می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت و فرصت بوجود آمده برای صادرات کالا از بندرلنگه به کشور قطر اظهار داشت: در روزهای اخیر 200 تن کالا در قالب 10کانتینر به ارزش ریالی یک میلیارد و 36 میلیون و 489 هزار ریال  از بندر لنگه به کشور قطر صادر شده است.
مدیرکل گمرک بندرلنگه با اشاره به پیشینه صادرات کالا از بندر لنگه به کشور قطر بیان داشت: در گذشته از طریق این بندر صادرات شن و ماسه و دام به کشور قطر انجام می‌شد که اکنون با توجه به شرایط منطقه، صادرات کالا به‌ویژه مواد غذایی، میوه و تره‌بار با تسهیلات ویژه در حال انجام است.
شیبانی ادامه داد: امکانات و خدمات گمرک و بندری را در راستای کمک به صادرکنندگان بسیج کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود با این روند در روزهای آینده صادرات کالا به کشور قطر از بندر‌لنگه 70درصد افزایش یابد. 
برچسب ها: صادرات ، موادغذایی ، قطر ، ایران
نام:
ایمیل:
* نظر: