bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهر گفت: در راستای تولید میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر، تاکنون ۲۰۰ میلیون بچه میگو در یک‌هزار هکتار از استخرهای پرورشی ذخیره‌سازی شده است.
 مهندس صغری اشرف با بیان این که یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر پرورش آبزیان است اظهار داشت:  استان بوشهر در حوزه پرورش میگو در کشور پیشگام  است به‌گونه‌ای که بیش از 65 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.
وی از تولید 9 هزار تن میگو در استخرهای پرورشی سواحل استان بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: سال قبل پرورش دهندگان میگو با ذخیره سازی بچه میگو در 3 هزار و 800 هکتار از اراضی ساحلی 9 هزار تن میگو  تولید کردند.

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهر با اشاره به این که ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی از اردیبهشت آغاز شده افزود: ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورش میگوی استان بوشهر از نیمه دوم اردیبهشت آغاز شده که تا پایان تیرماه ادامه دارد.
مهندس اشرف با بیان این که 4 هزار و 200 هکتار از استخرهای پرورش میگوی استان بوشهر برای فعالیت تولیدی، آماده‌سازی شده خاطرنشان کرد: امسال 4 هزار و 200 هکتار از مزارع پرورش میگوی استان بوشهر ذخیره‌سازی می‌شود که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. وی، از ذخیره سازی یک‌هزار هکتار استخرهای پرورش میگو خبرداد و تصریح کرد: تاکنون 200 میلیون قطعه بچه میگو در یک‌هزار هکتار از استخرهای پرورشی ذخیره‌سازی شده است.

معاون آبزی پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهر با بیان این که 250 مزرعه پرورش میگو در استان بوشهر فعال است افزود: برای جلوگیری از بروز بیماری  شبکه دامپزشکی استان بوشهر نظارت کامل دارند که در این راستا لازم است پرورش دهندگان، لاروریزی را با رعایت بهداشتی و زیر نظر دامپزشکی انجام دهند.
 پیش بینی می‌شود امسال پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر 15 هزار تن میگو از مزارع برداشت کنند. وی با اشاره به تولید بچه میگو در استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: برای تامین بچه میگوهای اراضی پرورشی استان بوشهر، یک میلیارد و 100 میلیون قطعه بچه میگوی وانامی تولید شد.
برچسب ها: اقتصاد ، بوشهر ، میگو ، پرورش ، استخر
نام:
ایمیل:
* نظر: