bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از وقوع وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی در برخی نقاط کشور خبر داد.
احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین تحلیل نقشه‌های  پیش‌یابی هواشناسی، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب چهارشنبه(۳۱ خرداد) در مناطقی از نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در سواحل شمالی کشور افزایش ابر، بارش پراکنده باران و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه( اول و دوم تیرماه) با عبور موج ضعیفی از شمال غرب کشور، در مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و اردبیل در بعدازظهر و اوایل شب بارش باران و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان خوزستان و به طور ضعیف‌تر در استان بوشهر، در برخی ساعات وزش باد شدید موجب ایجاد گرد و خاک در این استان‌ها می‌شود.

به گفته وظیفه خلیج فارس به سبب وزش باد شدید طی روزهای چهارشنبه تا شنبه به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سرعت وزش باد از اوایل روز شنبه(۳ تیرماه) در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل افزایش می‌یابد، اظهار کرد: این شرایط طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه در این منطقه برقرار است، در پاره‌ای نقاط سبب ایجاد گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد و در منطقه زابل طوفان شن در این مدت دور از انتظار نخواهد بود.

وی در مورد هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه (اول تیر)، صاف، همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۸ و ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز جمعه (دوم تیر)، صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۶ و ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: