bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۶
مطمئنا تا حالا برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا هزینه ی سفر به هواپیما از بقیه ی وسایل نقلیه بیشتر است و چه عاملی روی آن تاثیر گذار است. از آنجاییکه بیشتر ایرلاین های هواپیمایی، هزینه هایشان را تحت تاثیر این عوامل محاسبه می کنند، می توان عوامل موثر در هزینه پرواز را به شرح زیر دانست...
انواع بلیط هواپیما
بالا بودن هزینه های هواپیمایی حتی به نفع پرچمدارانی مثل لوفت هانزا و یا شرکت های مشابه هم نیست، با این وجود هر پروازی هزینه های زیر را دارد:
کارکنان
هزینه های هواپیمایی گسترده هستند. برای مثال فقط کافی است به بیمه ای که هر شخص به تنهایی نیاز دارد فکر کنید و بعد هزینه ی کارکنان پشتیبان شرکت های هواپیمایی مثل پرسنل بخش HR، آی تی، بخش فروش، تبلیغات، مهندسان و… را هم به آن اضافه کنید تا ببینید در آخر چه هزینه ی هنگفتی می شود.

سوخت هواپیما
اگر بخواهیم از نظر هزینه های عملی این موضوع را بررسی کنیم قطعا بزرگترین متغیر، سوخت هواپیما است که مستقیما به قیمت نفت خام بستگی دارد. همانطور که می دانید قیمتن نفت خام دارای نوسانات زیادی است و بنابراین برای اینکه قیمت سوخت دچار این نوسانات نشود، اقدامات پیشگیرانه انجام می شود، به این معنا که نفت از قبل خریداری می شود. هواپیمایی ها برای انجام این کار، کارکنان خاصی دارند که از آنها کمک می گیرند، در غیر اینصورت به سازمان هایی مراجعه می کنند که در این کار متخصص باشند.

اختلال و خرابی
بعد از سوخت، بزرگترین هزینه ای که یک هواپیما کمترین کنترل را روی آن دارد، هزنیه ی اختلال و خرابی هواپیما است. اگر هواپیمایی خراب شده و یا دچار تاخیر و وقفه شود، باید به نیازهای رفاهی مسافران مثلا محل اقامت هتلشان، توجه داشته باشد.

هزینه ها
علاوه بر عوامل موثر در هزینه پرواز که در بالا گفته شد، خطوط هواپیمایی باید هزینه ی فرود و پارک هواپیما را هم بپردازند. این مورد از آن دسته هزینه هایی است که ایرلاین ها کنترل بسیار کمی روی آن دارند و خواه ناخواه روی دوششان هست. تنها کاری که ایرلاین ها می توانند انجام دهند این است که در صورتیکه فرودگاه خواست هزینه ها را ناعادلانه بالاتر ببرد، تهدید کنند دیگر با آن فرودگاه همکاری نخواهند کرد.

 کارآمدی
یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه پرواز، کارآمدی خلبان ها است. آنها می توانند پول بسیار زیادی را برای ایرلاین ها حفظ کنند. برای مثال در مواقعی که نیازی نیست، سوخت اضافه را بارگذاری نکنند که این کار را می توانند با هدایت کردن درست هواپیما انجام دهند.
علاوه بر این، خلبان ها می توانند از طریق اتخاذ تصمیمات درست به هزینه های ایرلاین ها کمک کنند. وظیفه ی یک کاپیتان این است که در هر شرایطی درست ترین تصمیمی را بگیرد که به نفع امنیت پرواز است. امکان دارد گاهی چندین تصمیم به یک اندازه در امنیت پرواز تاثیر گذار باشند اما هزینه های متفاوتی برای ایرلاین ها داشته باشند. در نتیجه انتخاب بهترین و کم هزنیه ترین تصمیم از مهارت های یک خلبان ماهر است که می تواند تا حد زیادی به هزینه های ایرلاین مورد نظر کمک کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: