bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۶
یکی از مهمترین خدماتی که در استان بوشهر به وسیله اداره کل بنادر و دریانوردی ارائه می‌شود، مساله نجات جان سرنشینان شناورها و خود شناورها از غرق‌شدن یا هر حادثه دیگری است.
یکی از مهمترین خدماتی که در استان بوشهر به وسیله اداره کل بنادر و دریانوردی ارائه می‌شود، مساله نجات جان سرنشینان شناورها و خود شناورها از غرق‌شدن یا هر حادثه دیگری است. روز گذشته هم اعلام شد شناورهای ناجی این اداره با انجام عملیات امداد هفت ملوان موتور لنج باری را در آبهای خلیج فارس در نزدیکی بندر عسلویه از خطر غرق شدن نجات دادند.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام اضطرار موتور لنج حادثه دیده که در مسیر دبی به بندر امام خمینی در حرکت بود به مرکز جستجو و نجات دریایی عسلویه مبنی بر آبگرفتگی شدید و نیاز فوری به تخلیه آب، بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و شناور های ناجی 18 و یدکش ماهان به منطقه اعزام شدند.

به گفته محمد شکیبی نسب با رسیدن ناجی 18 به موقعیت و تحویل پمپ تخلیه آب، به سرعت عملیات تخلیه آب از موتور لنج حادثه دیده آغاز شد و یدک‌کش ماهان نیز با قرار گرفتن در محل و به دلیل شدت آبگرفتگی پمپ تخلیه دوم را بکار گرفت اما پس از ساعت‌ها تلاش آبگرفتگی شناور غیر قابل مهار اعلام شد. پس از حصول اطمینان عوامل عملیاتی از نبود امکان نجات شناور، ناجی 18 هر هفت خدمه موتور لنج غرق شده را در اسکله پارس بندر عسلویه تحویل عوامل مربوطه داد.

برچسب ها: جامعه ، نجات ، ملوان ، دریا ، عسلویه
نام:
ایمیل:
* نظر: