bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۴۲۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۶
متاسفانه ما ایرانی‌ها هنوز یاد نگرفته‌ایم که حرمت‌ یکدیگر را نگه داشته و سنت‌های ایرانی اسلامی خودمان را پاس بداریم. باید باز هم ابراز تاسف کنیم که در حالی که مدعی مسلمانی و اسلام‌گرایی هستیم، دهان روزه هستیم و دیگران را نکوهش می‌کنیم، چشم‌مان را می‌بندیم و عده‌ای زیر رگبار فحش، تهمت و توهین می‌گیریم، در حالی که فکر نمی‌کنیم که مرگ از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است.
کریم جعقری:
حتی ما حرمت روزهای ملی و مذهبی خودمان را هم نگه نمی‌داریم. عده‌ای که سرشار از عقده‌ای درونی هستند و مشخص نیست چرا هیچ وقت با آنها برخوردی نمی‌شود، جامعه ایرانی را دچار بی‌بند و باری سیاسی کرده و با توهین و افترا سعی دارند جامعه را به سمت سقوط برده و جمهوری اسلامی ایران را بی‌آبرو کنند.
این مربوط به روز گذشته نبوده و نیست، در طول سال‌های گذشته هم همین قماش افراد که مثال بارز ویران‌کننده ساختارهای نظام هستند با حضور در تجمعات دینی و ملی مانند روز قدس، 22 بهمن، سالروز رحلت امام (ره) و هر مناسبت دیگر چشم می‌بندند و دهان باز می‌کنند گویا که امریکایی، سعودی یا صهیونیست را گیر آورده‌اند. این جماعت که با شناختی که از برخی‌ها از آنها دارم، حتی قادر به فکر کردن هم نیستند، طوطی‌وار همه چیز می‌گویند و فحش داده و شعار می‌دهند.

روز گذشته در حاشیه روز جهانی قدس باز هم شاهد توهین، هتک حرمت و زیر سوال بردن روزی بودیم که بنیانگذار انقلاب آن را به عنوان میراث اتحاد و انسجام مسلمانان بر جای گذاشت. متاسفانه نه تنها عده‌ای انگشت‌شمار و شناخته‌شده اقدام به توهین به ساخت برخی از مسوولان و چهره‌های نظام که با رای مردم سر کار آمده‌اند، کردند، بلکه به‌نظر می‌رسد که نهادها و دستگاه‌های نظارتی دوست ندارند که با این عده برخوردی صورت بگیرد.
علی مطهری که سابقه‌ای طولانی در فحش‌شنیدن از عده‌ای شناخته‌شده دارد، در همین مورد دادستان تهران را مخاطب قرار داده و نوشته است: « «شعارهایی که عده‌ای با برنامه‌ریزی قبلی علیه رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس سر دادند قطعا مصداق جرم است و اسناد آن نیز موجود است. باید ببینیم قوه قضائیه که به صرف احتمال وقوع جرم یک برنامه سخنرانی را در روز اربعین در مشهد لغو می‌کند اکنون که با یک جرم مشهود مواجه است چگونه رفتار می‌کند. دادستان تهران اکنون در معرض یک آزمایش بزرگ است که آیا با تعقیب مجرمان استقلال و عدالت خود و قوه قضائیه را نشان می دهد یا با چشم پوشی از آن، گرایش سیاسی را بر اجرای حق و عدالت مقدم می‌دارد؟ البته توهین‌هایی که به خود من شد مورد نظرم نیست چون معمولا این افراد مستضعف فکری هستند که با چند دقیقه صحبت با آن‌ها و آگاهی از واقعیات، طرفدار می‌شوند و روبوسی می‌کنند، ولی توهین‌های به رئیس‌جمهور که از روی عناد صورت گرفت حتما باید پیگیری شود.»

توهین به رئیس جمهور منتخب مردم بدون شک به وسیله کسانی صورت گرفته که هیچ اعتقاد و باوری به نظام نداشته و ندارند و برای حفظ ساختارهای نظام و همچنین تبدیل نشدن یک ضدارزش به ارزش و هنجار، باید سریع‌تر ورود کرد. متاسفانه با این شکلی که در حال حرکت هستیم، شاید در طول سال‌های دیگر مردم هم از این رفتارها زده شوند. این رفتارها هیچ سنخیتی با شعارهایی که می‌دهیم ندارد. لطفا به فکر کشور باشید که در محاصره دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قرار دارد. باید مراقبت کرد تا این دشمنان داخلی زمینه را برای سست کردن داخل کشور فراهم نکنند تا دشمن خارجی هم توهم زده و به خیال عدم انسجام نیروهای داخلی و دوقطبی شدن کشور، به فکر تعرض بیفتد. متاسفانه این روزها بی‌اخلاقی و اقدامات ضدارزشی به بخشی از دغدغه افراد خاص تبدیل شده و می‌خواهند کشور و مردم را از حساسیت‌ها خالی کنند. لطفا به فکر باشید.

نام:
ایمیل:
* نظر: