bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۶
علی قاسمی در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
مسابقات جهانی کارگران هفته گذشته کشور لتونی برگزار شد و در حالی که رسانه‌های استان به این مسابقات توجه‌ای نکرده بودند، ولی حضور یک بوشهر در این تیم دو و میدانی ایران یک موضوع مهم بود. مساله‌ای که همانطور که گفتیم رسانه‌های استان از آن خبر نداشتند.
مسوولان استانی در حقم کوتاهی کرده‌اندبامدادجنوب- علی تنگستانی:
مسابقات جهانی کارگران هفته گذشته کشور لتونی برگزار شد و در حالی که رسانه‌های استان به این مسابقات توجه‌ای نکرده بودند، ولی حضور یک بوشهر در این تیم دو و میدانی ایران یک موضوع مهم بود. مساله‌ای که همانطور که گفتیم رسانه‌های استان از آن خبر نداشتند. علی قاسمی به عنوان نماینده استان بوشهر در تیم ملی در این مسابقات شکرت کرده بود و علاوه بر این که توانست در رقابت‌های تیمی توانست عنوان بدست آورد در رقابت‌های انفرادی هم توانست مقام نائب قهرمانی را بدست آورد تا به اولین دو و میدانی‌کار بوشهری تبدیل شود که توانسته یک مقام جهانی بدست آورد. به همین دلیل امروز به سراغ این ورزشکار دیری رفتیم و تا بدانیم در این راه چه سختی‌هایی را پشت سر گذاشته است.

علی قاسمی در گفت‌وگو با بامداد جنوب در پاسخ به این‌که دو و میدانی را از چه سالی شروع کرده است، گفت: من از سال 86 شروع به فعالیت در رشته دو و میدانی کردم ولی به طور کلی از سال 87 این رشته را به‌طور حرفه‌ای دنبال کردم. در سال 86 یک دوره استعدادیابی ویژه مدارس گذاشتند و از همان موقع به دو و میدانی علاقه‌مند شدم. پس از آن در مسابقات استانی هم توانستم مقام بدست آورم و علاوه بر آن توانستم جواز حضور در مسابقات کشوری را کسب کنم. در مسابقات کشوری هم که در اواخر سال 86 برگزار شد (‌که در سالن برگزار شد و انتخابی تیم ملی نوجوانان بود)، مقام دوم انتخابی را بدست آوردم. در همان مسابقات با آقای دهقان که اولین مربی من در این رشته بود آشنا شدم و به مدت پنج سال زیر نظر وی فعالیت کردم. در همین مدت من توانستم عناوین مختلفی در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان بدست آورم. سال 90 به خارج از استان آمدم و یک سالی را در کرمان گذراندم و پس از آن به استان فارس رفتم. الان حدود دو سالی است که به خاطر شرایط کاری به استان آمده‌ام.

قاسمی در ادامه گفت‌وگو در پاسخ به این‌که در چند سال گذشته حمایت مسوولان به چه شکلی بوده و آیا آنها هفته گذشته برای استقبال آمدند یا خیر، تاکید کرد: در این مدت فقط فرمانداری شهرستان و رئیس تربیت بدنی برای استقبال آمده بودند ولی بعد از آن هیچ مسوولی از نهادهای مختلف استان بوشهر با بنده تماس نگرفت. موقع در شیراز استاندار فارس برای استقبال از ما به فرودگاه آمده بود، با خود بنری آورده بود که اسم من در ابتدا آن اسم من آمده بود. ولی در استان خودم هیچ حمایتی در استقبال از من صورت نگرفت که خیلی بد بود. در سال‌های گذشته آنها توجه‌ای بنده نمی‌کردند. الان دو سال است که در مسابقات کارگری در سطح کشور شرکت می‌کنم ولی نه به اسم استان بوشهر و در این راه فقط خانواده‌ام از من حمایت می‌کنند. همانطور که گفتم آنها تا به امروز حمایتی نکرده‌اند و به نظرم هرگز هم حمایت نخواهند کرد. یکی دیگر از مسائلی که باعث تعجب بنده شد این بود که سایت‌های استانی هم خیلی به موضوع نائب قهرمانی من نپرداخته بودند. شاید برای این‌که من بچه شهرستان هستم چنین برخوردی با من شد و گرنه اگر یکی از مرکز استان چنین مقامی ( که مقام نائب قهرمانی جهان است و این مقام بسیار ارزش دارد) را بدست می‌آورد پوشش خبری روی وی بسیار زیادی می‌شود. نمی‌دانم چرا خبر من از مرکز استان مورد انعکاس صورت نگرفت. دلیل را دیگر خدا خودش می‌داند با مسوولان. ولی هدف اصلی من این بود که خانواده‌ام را راضی کنم که خدا را شکر توانستم خند را بر روی لب آنان بیاورم. اگر در استان دیگری بودم، خیلی بیشتر از اینجا از من حمایت می‌کردند و رفتارشان خیلی بهتر از اینجا بود. حداقل آنها باید در حد یک قهرمان جهان از من تقدیر می‌کردند نه این‌که وقتی وارد فردوگاه می‌شوم به غیر پدر و مادرم کسی دیگری برای استقبالم نیامده بود. آنها حتی یک تشکر خشک و خالی از بنده نکردند. نمی‌دانم که مسوولان دید‌گاهشان نسبت به بچه‌های شهرستان چیست. البته به غیر بنده کسانی دیگری هم در استان بوشهر فعالیت می‌کنند مثل آقای قائد‌زاده بود حتی برای تیم ملی نیز انتخاب شد ولی به دلیل مشکل خروج از کشوری نتوانست در مسابقات جهانی شرکت کند. 

وی در ادامه گفت‌وگو در مورد سختی رشته دو و میدانی تصریح کرد: به هر حال دو و میدانی مادر همه ورزش‌ها است و از رشته‌هایی است که سختی و مشقت در آن بسیار است. اگر کسی نتواند این سختی‌ها را تحمل کند، مطمئنا در این رشته به جایی نخواهد رسید. به نظر من دو و میدانی یکی از رشته‌های خیلی جذاب و مهیج در کشور ما است. هر کس پشتکار و صبر زیاد داشته باشد می‌تواند در این رشته به موفقیت برسد و اهداف خود را محقق سازد. ولی باور کنید که اگر خانواده‌ام نبودند، الان هیچ کدام از موفقیت‌هایی را که بدست آورده‌ام، کسب نمی‌کردم. زمانی که هیچ کس از بنده حمایت نمی‌کرد تنها حامی من خانوده‌ام بود. ما در استان بوشهر ورزشکارانی داشته‌ایم که در این رشته توانسته‌اند مقام آسیایی را کسب کنند ولی تا به حالا هیچ کس نتوانسته بود که مقام جهانی کسب کند که من موفق شدم چنین کاری را انجام دهم. این اولین مدال دو و  میدانی استان بوشهر در مسابقات جهانی است ولی رئیس هیات استان ما تا به امروز حتی یک تماس هم با بنده نگرفته است گمان هم نکنم که از این موضوع اطلاعی داشته باشد. 
وی در پایان گفت‌وگو با تشکر از مربی خود احسان زارع که در استان فارس زندگی‌ می‌کند، خاطرشنان کرد: جای دارد که در اینجا یک تشکر ویژه از پتروشيمي آرياساسول بخش HSE مهندس چرخند و بخش آتش نشاني مهندس فرزين پور کنم که واقعا در د ماه اخر با هم هماهنگ شدند. مهندس چرخند اهل بوشهر و تنها بومی استان بوشهر بود که واقعا دلش برای سوخت که به مدت دو ماه من را مرخص کرد تا بتوانم در تمریناتم شرکت کنم. تنها بوشهری که دلش برای علی قاسمی و علی قاسمی‌ها می‌سوزد همین افراد هستند. از رسانه شما هم تشکر می‌کنم که برای ما ارزش قائلید و دغدغه و مشکلات ما ورزشکاران راا تحت پوشش قرار می‌دهید. شما واقعا در حق من لطف کردید کاری که خیلی در حق من انجام ندادند.
ا
نام:
ایمیل:
* نظر: