bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۲۶ تير ۱۳۹۶
داشتن شهر زیبا، حق شهروندان است؛
در ورود به شهرها، بیشترین چیزی که به چشم می­آید، دیوار ساختمان­های آن شهر است که می­تواند نمای زیبا و یا زشتی به شهر بدهد. و با دیوارهایی روبه­ رو شده باشید که به­ جای طراحی­ های زیبا، دیوارنوشته­ هایی که نمای بسیار زشتی به سطح شهر می­دهند. برای رفع این مشکل، واحد زیباسازی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر دست به کار شده تا شهر را از این دیوارنوشته­ ها پاک کند.
آغاز طرح پاک‌سازی دیوارنویسی‌های بندر بوشهردر ورود به شهرها، بیشترین چیزی که به چشم می­آید، دیوار ساختمان­های آن شهر است که می­تواند نمای زیبا و یا زشتی به شهر بدهد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در برخی از خیابان­های شهر قدم زده و با دیوارهایی روبه­ رو شده باشید که به­جای طراحی­ های زیبا، با دیوارنوشته­ هایی از کسب­ وکارهای بعضا فصلی پر شده باشد؛ دیوارنوشته­ هایی که نمای بسیار زشتی به سطح شهر می­دهند. برای رفع این مشکل، واحد زیباسازی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر دست به کار شده تا شهر را از این دیوارنوشته­ ها پاک کند.

در همین زمینه، مدیر زیباسازی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر با اشاره به این‌که پاکسازی دیوارنوشته‌ها­ از سطح شهر از امروز آغاز شده است، ادامه داد: در ابتدای کار، خیابان­هایی که دیوارنویسی در آنها رو به افزایش است و دیوارهای آن بیشتر به چشم می­آیند در اولویت پاکسازی قرار گرفته­اند؛ چهارراه مخابرات، میدان انتظام، خیابان فرودگاه و خیابان ساحلی از این دست خیابان­ها هستند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر، مهدی عادلی با تاکید بر این­که عدم برخورد مناسب با افراد متخلف، دیوارنویسی­ ها را در سطح شهر افزایش داده است، افزود: تاکنون پیگیری­های زیادی از طریق دستگاه قضا انجام داده­ایم تا با افرادی که این دیوارنوشته­ ها را می­نویسند، برخورد قانونی شود. یکی از پیشنهادهای ما به دستگاه قضا، قطع این تلفن­ ها در صورت محرز شدن تخلف بود که مورد توافق قرار نگرفت.

وی با بیان این­که پیشنهاد دادگاه برای ما منع مردم از دیوارنویسی از طریق تبلیغات بود، تصریح کرد: متاسفانه برخی از این شغل­ها به­ صورت فصلی است و بسیاری از آنها حتی دیگر به این شغل مشغول هم نیستند. برخی از این افراد از شهرهای دیگر می­ آیند و روی دیوارهای شهر تبلیغ می­نویسند و بعد هم می­روند و ممکن است به شغل دیگری مشغول شوند. بنابراین برای ما مقدور نیست که این افراد را جمع کرده و با آنها صحبت کنیم. تبلیغات هم یا اثر ندارد و یا این­که اصلا توسط افراد متخلف دیده نمی­شود. بنابراین برای این­که دیگر این دیوارنویسی­ ها را در سطح شهر نبینیم، باید خیلی سریع با این افراد برخورد شود و دستگاه قضا این افراد را جریمه کرده و موظف کند تا خودشان دیوارها را دوباره رنگ کنند.

عادلی با اشاره به این­که هزینه پاکسازی و رنگ­کاری تنها یک خیابان مانند خیابان چمران برای این سازمان میلیون­ها تومان خرج بر می­دارد، خاطرنشان کرد: برخی افراد با دو عدد رنگ سه هزار تومانی دیوارهای چندین خیابان را دیوارنویسی می‌کنند که ممکن است ده­ها میلیون برای شهرداری خرج بردارد اما مشکل اصلی اینجاست که اگر با این افراد برخورد قاطع نکنیم، پس از پاکسازی شهر از این دیوارنوشته­ ها، تنها کاری که انجام دادیم این است که دیوارهای رنگ­آمیزی شده زیبایی در اختیار این افراد قرار داده­ایم که بار دیگر به تبلیغات غیر مجاز خود بپردازند.

این مقام مسوول با تاکید بر این­که هزینه­ هایی که برای رنگ­ کاری دیوارهای شهر مصرف می­شود، از جیب بیت‌المال خرج می­شود، ادامه داد: از مردم خواهش می­کنیم که با توجه به حقوق شهروندی خود، در صورت مشاهده دیوارنویسی، متخلفان را راهنمایی کرده و از تخریب زیبایی­ های شهر توسط این افراد جلوگیری کنند تا چهره شهرمان زشت نشود. ما هم از طریق دستگاه قضا این مساله را پیگیری می­کنیم و إن­شاءالله روزی برسد که دیگر دیوارنوشته­ای نباشد و با دیگر خدماتی که شهرداری ارائه می­دهد، شهری بسیار زیبا داشته باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: