bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۲۷ تير ۱۳۹۶
صید میگو در آب‌های استان بوشهر برای قایق‌داران از پنجم و برای لنج‌داران از هفتم مرداد آغاز می‌شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: براساس گشت‌های تحقیقاتی پژوهشکده میگو در آب‌های ساحلی دیر، تنگستان و بوشهر زمان صید میگو در استان بوشهر از پنجم مرداد ماه تعیین شده است.

عباسعلی زنده‌بودی با بیان اینکه قایق‌های صیادی دوروز زودتر به صید میگو مشغول می‌شوند گفت: قایق‌هایی که دارای مجوز صید میگو هستند پنجم مرداد و لنج‌های صیادی نیز هفتم مرداد ماه صید میگو را در آب‌های استان بوشهر آغاز می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه طرح دریابس همزمان با آغاز صید میگو پایان می‌پذیرد خاطر نشان کرد:طرح دریابس یا ممنوعیت صیدآبزیان که از شانزدهم تیر آغاز شده بود، با تعیین آغاز صید میگو از پنجم مرداد به پایان می‌رسد.

زنده‌بودی با بیان اینکه در زمان آغاز فصل صید میگو تنها شناورهایی که دارای مجوز صید و صیادی دارند در این تلاش صیادی مشارکت دارند خاطرنشان کرد: سال قبل یک‌ هزار و 234 قایق و لنج در 42 روز، یک‌هزار و 296 تن میگو صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش داشت. صیادان از صید میگو در مناطق ممنوعه شامل  نوزادگاه‌های میگو  در محدوده نیروگاه اتمی، دلوار و اعماق کمتر از 5 متر، اطراف مُطاف، اعماق کمتر از 10 متر و زیستگاه‌های مصنوعی در گناوه، دیر و جزیره خارگ و شهرستان دیر، تا شعاع نیم مایلی بپرهیزند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه برای پایش ذخایر میگو در آب‌های ساحلی استان بوشهر، سه گشت تحقیقاتی انجام گرفت گفت: زمانی که اندازه 70 درصد نمونه میگوهای بررسی شده در گشت‌های پژوهشی بیش از 12 سانتیمتر باشد، صید میگو آزاد می‌شود.

بیش از 70 درصد ذخایر میگوی استان بوشهر از نوع ببری سبز است که بهترین میگوی خلیج فارس به شمار می‌رود.
برچسب ها: میگو ، بوشهر ، دریا ، قایق‌ها
نام:
ایمیل:
* نظر: