bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۶
گروه موسیقی «لیان» بوشهر ۱۳ مردادماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رود.
سرپرست گروه موسیقی لیان در خصوص این کنسرت گفت: یکی از موضوعات اصلی که در کنسرت ۱۳ مرداد قرار است به آن بپردازیم، معرفی بوق‌های شاخی و تاثیر آنها بر موسیقی بوشهر است. بوق‌ها در موسیقی ایران کاربرد زیادی داشته و دارند ولی در مقاطعی از تاریخ معاصر به انحصار مذهب و آیین‌های مذهبی درآمده‌اند و آن نقش مهم در موسیقی بومی و نواحی ایران را از دست داده‌اند. 

سه نمونه بوق در بوشهر از قدیم تا کنون بوده که استفاده‌های مختلفی در موسیقی بوشهر از آنها می‌شود. بوق هلال شکل، بوق مارپیچی‌شکل و بوق حلزونی. سازهایی که از پیشینه‌ای قدیمی در موسیقی بوشهر برخوردارند و بوق مارپیچی یادگار مهاجرت افریقایی‌ها به بوشهر است.

محسن شریفیان درباره کم‌کار بودن گروه لیان و منتشر نشدن آثار و آلبوم جدید این گر.ه نیز توضیح داد: لیان کار جدید و آثار تازه‌ی زیادی دارد و تولید شده است ولی با توجه به شرایط و هزینه‌های بالای ضبط و انتشار آثار، تولید آلبوم هرگز برای ما مقرون به صرفه نیست. ما در هر کنسرت، آثار جدید زیادی را اجرا می‌کنیم ولی ضبط و انتشار آنها هزینه زیادی می‌خواهد و بازار نشر آلبوم به‌دلیل شرایط خاص موسیقی در کشور، اصلا شرایط خوبی ندارد اما به‎طور قطع به‌زودی در این‌باره تصمیم‌هایی را اتخاذ خواهیم کرد.

برچسب ها: هنر ، موسیقی ، کنسرت ، گروه لیان
نام:
ایمیل:
* نظر: