bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۶
مدیرکل بهزیستی استان از آمار بالا برای فرزندخواندگی در استان خبر داد.
خدیجه پوربهی با بیان این‌که بهزیستی برنامه‌ریزی مدونی دارد تا با ترویج رفتارهای صحیح از پیش از تولد یک فرد تا طول زندگی با رفتارهای پیشگیرانه، زندگی بهتر همراه با سلامت جسم و روح داشته باشد.
وی با اشاره به این‌که مقوله اجتماعی یکی از موضوعات مهم کشور است، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به کاهش آسیب‌های اجتماعی، معلولیت‌ها و رویکرد اجتماعی دارد که در بیش از ۲۰ قسمت آن  نام بهزیستی بیان شده است.
به گفته پوربهی، سیاست‌های بهزیستی پیشگیری را مقدم بر درمان می‌داند، چراکه مقرون به صرفه خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که امور اجتماعی، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، توانمندی معلولین، اشتغال، مسکن و کمک به خرید جهیزیه جامعه هدف از جمله کارهای بهزیستی است، خاطرنشان کرد: در بخش هنری و ورزشی معلولین استان، شاهد موفقیت‌های کشوری و بین‌المللی هستیم.
مدیرکل بهزیستی استان با عنوان این‌که چهار هزار ۳۸۹ زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی است،  گفت: با اجرای برنامه توانمندسازی در استان سال ۹۵ بالغ بر ۲۷۲ زن سرپرست خانوار توانمند و از چرخه حمایت این سازمان خارج شدند.
این مسوول با بیان این‌که همچنین ۲۰ هزار معلول و سالمند تحت حمایت بهزیستی استان هستند که خدمات مختلف تحصیلی، ودیعه مسکن و درمان ارائه دریافت می‌کنند، تاکید کرد: اکنون ۲۲۴ مرکز غیر دولتی و ۲۶ خیریه به اشکال مختلف با سازمان بهزیستی همکاری می‌کنند اما حق مراجعه برای دریافت کمک نقدی به ادارات را ندارند.

پوربهی با اشاره به این‌که بهزیستی تنها نهاد واگذاری کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌های متقاضی دریافت کودک است، یادآور شد: کودکان با حکم قضائی وارد بهزیستی می‌شوند و همچنین با حکم قضائی نیز اجازه واگذاری به خانواده‌ها داده می‌شود که بهزیستی در این شرایط تلاش میکند تا بهترین گزینه را برای واگذاری از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای کودک انتخاب کند. اکنون متقاضی‌های زیادی برای دریافت کودک وجود دارد اما بچه‌ها تنها با حکم قضائی اجازه واگذاری دارند و همه آنها این قابلیت را ندارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: