bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مرکز و برخی از استان‌ها با انتقادات بسیاری روبه‌رو است. انتقاداتی که گاه به حق و گاه به ناحق گریبان اعضای این شورای سیاسی را می‌گیرد.
شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مرکز و برخی از استان‌ها با انتقادات بسیاری روبه‌رو است. انتقاداتی که گاه به حق و گاه به ناحق گریبان اعضای این شورای سیاسی را می‌گیرد. برای مثال می‌توان به انتشار نامه‌ای از سوی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استان بوشهر خطاب به رئیس‌جمهور اشاره کرد، نامه‌ای که با انتقاد برخی از جوانان سیاسی اصلاح‌طلب استان بوشهر روبه‌رو شد، چراکه این تصور به وجود آمد که این جریان سیاسی این نامه را در حمایت از یکی از مسوولان استانی نوشته‌ است. هرجند بعد از گسترده‌تر شدن اعتراضات برخی از اعضای این نهاد سیاسی تاکید کردند این نامه به هیچ عنوان در راستای حمایت از شخص خاصی به رشته تحریر در نیامده است. هر چند شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در گسترده‌تر شدن گلایه‌ها و انتقادات سهم بسزایی داشتند، در این میان اما آنچه که توجه‌ها را به خود جلب کرد نحوه بیان اعتراضات از سوی شخصیت‌های حقیقی بود. 

برخی بر این باور هستند شکایت و گلایه از شورایی که متشکل از چند حزب سیاسی است، بهتر است که از طریق احزاب و با ساز و کار حزبی مطرح شود تا انسجام و اتحاد اصلاح‌طلبان زیر سوال نرود. البته این امر نیاز به تقویت احزاب و فعالیت حزبی دارد.
در این میان یکی از اعضای هیات‌رئیسه فراکسیون امید که شاهد انتقادات و برخی گلایه‌ها در مرکز بود، با تاکید بر این‌که انسجام حداکثری در جریان اصلاحات وجود دارد، گفت: آن دسته از دوستانی که انتقاد دارند باید از طریق سازوکار حزبی ایده‌ها و دغدغه‌هایشان را مطرح کنند.
محمود صادقی در گفت‌وگو با ایسنا درباره این‌که نبود یکپارچگی در جبهه اصلاحات چه تاثیری بر اعتماد شکل گرفته مردم دارد، گفت: در حال حاضر خوشبختانه انسجام حداکثری وجود داشته و با تجربه شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان که موفقیت‌های پی در پی داشته، چشم‌انداز خوبی را پیش روی ما قرار داده است. مقابل تلاش ناکام اصولگرایان برای رسیدن به انسجام، خوشبختانه جریان اصلاحات در شرایطی قرار دارد که از انسجام برخوردار است.

به گفته این عضو فراکسیون امید مجلس، اختلاف نظرهایی هم که وجود دارد به این معنا است که ذات اصلاح‌طلبی در درون خود یک ذات متکثر و دموکراتیک است. بنابراین ابراز نظرهای انتقادی را به فال نیک می‌گیریم که منجر به بازنگری و اصلاح روش‌ها می‌شود. شخصا با این نگرش و دغدغه که احزاب باید تقویت شوند موافق هستم و نقدی هم که برخی  از دوستان دارند خوب است اما انتظار می‌رود آنهایی که انتقاد دارند و دغدغه‌شان تقویت تحزب است، در درون سازوکارهای حزبی عمل کرده و دیدگاه‌هایشان را به پیش ببرند.
گفتنی است رسانه‌ای شدن انتقادات از برخی تشکل‌های سیاسی متاسفانه کمی فضای سیاسی را ملتهب کرده است. هر چند بارها و بارها از سوی چهره‌های سرشناس درخواست شده که انتقادات درون‌گروهی را به دور از جنجال‌های رسانه‌ای مطرح و حل کنند اما باز شاهد علنی شدن برخی انتقادها هستیم.

صادقی درباره این‌که تا چه اندازه کشاندن اختلاف سلیقه‌ها به سطح رسانه غیرسازنده تلقی می‌شود، گفت: به‌نظرم خیلی اشکالی ندارد و شفافیت خوب است. البته بنده معتقدم این بحث‌ها بیشتر به تکامل این جریان منجر می‌شود.
به گفته‌ این نماینده مجلس برخی از این دوستان که جزو پیشکسوتان عرصه اصلاح‌طلبی و جزء پیشگامان و استوانه‌های جریان اصلاح‌طلبی هستند هم باید دغدغه‌هایشان شنیده شود، ضمن این‌که این دوستان باید از طریق سازوکارهای حزبی ایده‌هایشان را مطرح کنند.
وی درباره این‌که تخریب یکدیگر تا چه اندازه به ضرر این جریان است، گفت: اگر انتقادها به حدی برسد که جنبه تخریبی پیدا کند، قطعا با اخلاق و با مصلحت مطابقت ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: