bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
با پیگیری‌های قضایی انجام شده و همکاری شوراهای اسلامی و مردم، تصرفات ساحلی در پارک ملی دریایی نایبند تخریب شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پارک ملی دریایی نایبند نخستین پارک ملی دریایی ایران با عرصه‌های منحصر به فرد دریایی و خشکی در جنوب شرقی استان بوشهر واقع شده و تعارضات انسانی یکی از مهمترین مشکلات این پارک از آغاز بوده است.

حسین دلشب افزود: یکی از مهمترین این تعارضات ساخت و سازهای غیراصولی در اراضی ساحلی و ملی است که از سال 92 مقدمات آن از طریق جلسات متعدد و مکاتبات با نهادهای مسئول و جوامع محلی آغاز شد. سواحل ماسه‌ای پارک ملی دریایی نایبند آخرین مناطق مناسب جهت تخم گذاری لاک‌پشت‌های دریایی است که ساخت و سازهای مربوط به ماهیگیران سنتی و مالکان قایق‌های تفریحی حیات این موجودات را به خطر انداخته است.

وی افزود: پیگیری‌های لازم برای برچیده شدن این تصرفات از طریق مرجع قضایی و با همکاری دادستان عسلویه و قضات دادگاه انجام شد و کلیه پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی و احکام آنها صادر شد.

دلشب اضافه کرد: همچنین در راستای هم‌فکری نشست‌هایی نیز با فرماندار عسلویه برگزار و مقرر شد برای رفاه حال ماهیگیران سنتی، دهیاران محل‌هایی برای نگهداری ادوات صیادی آنها ایجاد کنند و ساخت و سازهای غیر قانونی در این پارک قلع و قمع شود. با همکاری شوراهای اسلامی و مردم تاکنون 40 اتاقک در سواحل پارک ملی دریایی نایبند پاکسازی و محلی نیز برای ماهیگیران سنتی جهت نگهداری ادوات صیادی در نظر گرفته شده است که این روند تعاملی تا حصول نتایج مطلوب همچنان در حال پیگیری است.
نام:
ایمیل:
* نظر: