bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
کارگردان بوشهری از حضور نمایش برای حکیمه در ششمین جشنواره نمایش های آیینی در فرهنگ رضوی خبر داد.
محمد مظفری گفت: ششمین جشنواره نمایش های آیینی رضوی از سری جشنواره تخصصی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که در یاسوج برگزار می شود و هنرمندان استان بوشهر در قالب گروه تئاتر ایلیا به عنوان نمایش های برگزیده دراین جشنواره حضور پررنگی دارند.

این نویسنده با اشاره به نیاز جامعه امروز  به درک و اگاهی  از روش و سبک زندگی بزرگان دینی خود افزود: یقینا یکی از بهترین راه های اگاهی بخشی دراین زمینه استفاده از ابزار هنری است.

وی تصریح کرد: اگر ما می خواهیم سبک صحیح زندگی ایرانی و اسلامی را در جامعه پیاده کنیم بهترین مدل آن را می توانیم از سیره ائمه بخصوص امام رضا (ع) استخراج کنیم.

مظفری با بیان اینکه نمایش برای حکیمه؛ متاثر از سیره زندگی امام رضا (ع)و بی بی حکیمه  خواهر بزرگوار ایشان است، افزود: وجود زیارت گاه بی بی حکیمه در جنوب ایران و در همسایگی استان بوشهر  به توسعه  فضای  معنوی و نشاط در زندگی  مردم کمک زیادی  کرده است.

مظفری تصریح کرد:  امسال هشت نمایش آیینی در جشنواره  رضوی  پذیرفته شده است که نمایش برای حکیمه یکی از این نمایش های برگزیده می باشد.

این هنرمند افزود: قصه نمایش داستان تعدادی از اهالی بندر گناوه است که برای ادای نذر خود می خواهد با پای پیاده از گناوه  تا بی بی حکیمه که حرم خواهر حضرت امام رضا(ع) را پیاده روی کنند.

کارگردان نمایش برای حکیمه با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ نفر از هنرمندان تئاتر گروه نمایشی ایلیا در این نمایش بازی می کنند، افزود: این نمایش با حمایت انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر تولید شده است.

لازم به ذکر است که ششمین جشنواره آیین های نمایشی رضوی به مدت ۴روز از ۷تا ۱۰ مرداد ماه در یاسوج برگزار می گردد.
برچسب ها: جشنواره ، رضوی
نام:
ایمیل:
* نظر: