bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
خبر شهادت مظلومانه محسن حججی و تصویر و جزئیات شهادت این شهید مدافع حرم، ایرانیان دلسوز را اندوهناک کرد از سوی دیگر، نگاه نافذ و چهره مصمم این شهید عزم ایرانیان برای مبارزه با دشمنان را راسخ‌تر کرد. این رویداد همنوایی بسیاری از دلسوزان را به همراه داشت.
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در پیامی به مناسبت شهادت محسن حججی، اطمینان داد که فرزندان دلیر ایران انتقام این اقدام ددمنشانه را خواهند گرفت. در متن این پیام آمده است: پس از شکست‌های پی‌درپی گروه‌های تکفیری وهابی وابسته به استکبار جهانی در برابر رزمندگان اسلام در جبهه‌های مختلف، گروه ترویستی داعش مرتکب جنایتی فجیع و غیرانسانی شد که در هیچ قاعده و قانون اسلامی و حتی انسانی نمی‌گنجد. مردم دلاور و امت حزب‌الله خصوصا خانواده شهید محسن حججی مطمئن باشند که فرزندان دلیر شما انتقام این اقدام ددمنشانه را با تصمیمی قاطعانه که همانا ریشه‌کن کردن شجره خبیثه وهابیت و تروریسم از جهان اسلام است خواهند گرفت.

در بخش دیگری از پیام سردار سلیمانی آمده است؛ این نوع جنایت‌ها که تاکنون هزاران مورد آن به همین شکل در عراق و سوریه بر ضد امت مسلمان اعم از شیعه و سنی به وقوع پیوسته تنها نتیجه‌ای که در برخواهد داشت اتحاد و آگاهی بیشتر عالم اسلامی نسبت به هویت و خباثت این خوارج زمان است و ما را در پاک کردن سرزمین اسلامی از لوث وجود آنان مصمم‌تر و قدرتمندتر خواهد کرد. به حلقوم بریده این شهید عزیز و تمامی شهیدان راه اباعبدالله (ع) سوگند یاد می‌کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست. ما از ابتدا مصمم و به دور از تردید در این راه گام برداشتیم اما ارتکاب این جنایت‌ها عزم و اراده ما را جزم‌تر و جدی‌تر کرد تا جای جای اراضی اسلامی را از وجود بی‌وجود پلیدشان تطهیر کنیم. اینجانب به پدر، مادر، همسر و فرزند مقاوم این شهید بزرگوار که فرزندشان مانند سالار شهیدان امام حسین (ع) و با همان شیوه ظالمانه به شهادت رسید تبریک عرض می‌کنم، زیرا نام خانواده شهید پرورتان با خاندان سید و سرور شهیدان همنام و قرین شد و شهید شما و ما سند افتخار ایران اسلامی و سپاه ولایت است.
ایران اسلامی در راه آزادی و شریعت و برای نجات دین مبین اسلام چنین قربانیان ارزشمندی را تقدیم می‌کند و از خدای سبحان عاجزانه طلب می‌کنیم که حسن عاقبت با مرگی همچون شهید محسن حججی عزیز برایمان مقرر فرماید.
محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز در اینستاگرام خود یاد شهید مدافع حرم محسن حججی را گرامی داشت و نوشت، کجایید ای شهیدان خدایی، بلاجویان دشت کربلایی،کجایید ای سبک روحان عاشق، پرنده‌تر ز مرغان هوایی، کجایید‌ای شهان آسمانی، بدانسته فلک را درگشایی، کجایید ‌ای ز جان و جا رهیده، کسی مر عقل را گوید کجایی، کجایید‌ ای در زندان شکسته، بداده وام داران را رهایی، کجایید ‌ای در مخزن گشاده،کجایید ‌ای نوای بی‌نوایی، در آن بحرید کاین عالم کف او است، زمانی بیش دارید آشنایی، درود خدا بر نخل‌های بی‌سر سرزمین شهامت و استقامت که عاشقانه و مظلومانه در راه عزت و شرف ایران و اسلام جان عزیز خود را تقدیم کردند. سلام بر شهید عاشق محسن حججی و همه شهیدان مدافع حریم اهل بیت علیهم السلام که خود را فدای امنیت و آرامش مسلمانان مظلوم و مبارزه با جنایت و شقاوت تروریست‌های تکفیری و حامیانشان کردند.

معاون اول رئیس‌جمهوری نیز شهادت شهید محسن حججی را تسلیت گفت. اسحاق جهانگیری در صفحه توئیتر خود شهادت مظلومانه شهید سرافراز مدافع حرم محسن حججی را تسلیت گفت و نوشت: به امید نابودی تروریست‌های داعشی.
سخنگوی وزارت خارجه  نیز در پیامی اسارت و شهادت مظلومانه و غریبانه شهید مدافع حرم محسن حججی به دست گروه‌های تروریستی-تکفیری در سوریه را به خانواده آن شهید بزرگوار و مردم آزاده ایران تسلیت گفت.
بهرام قاسمی در پیام خود تصریح کرد: بی شک رمز و راز مکتوم عشق‌ورزی جوانان برومند مدافع حرم، برگرفته از غیرت، آزادگی، ایمان، آگاهی و ضمیر پاک این عزیزان است و برکت این ستیز مستمر در مبارزه‌ای بی‌امان با تروریسم تکفیری داعش، تلاش برای ثبات، امنیت و آرامش در مرزهای ایران زمین و عزت و اقتدار برای مردم مسلمان منطقه و تلاشی برای شکست‌های پی در پی  داعش بوده است.
اینک بر تمامی ماست تا با فریادی رسا و بلند، بار دیگر بر سر این سوداگران مرگ و ترور و مروجان افراط‌گرایی و تروریسم بانگ برداریم و پرده تزویر از چهره ناپاک و ریاکارانه آنان در برابر افکار عمومی جهان برگیریم.
سید‌عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با انتشار پیامی شهادت محسن حججی، فعال حوزه نشر و کتاب به دست نیروهای تکفیری داعش را تبریک و تسلیت گفت.
در پیام صالحی آمده است: اهالی فرهنگ را به دغدغه‌مندی برای اصلاح و حرکت در مسیر آرامش جامعه می‌شناسند که زنده یاد محسن حججی یکی از آنها بود. وی بنا بر احساس وظیفه‌ای که داشت در حوزه کتاب و ترویج کتابخوانی تلاش‌های مستمر و موثری کرد و بنا بر همان احساس وظیفه به مقابله با نیروهای تکفیری داعش پرداخت. شهادت این جوان فرهیخته را به خانواده ایشان و فعالان حوزه کتاب تبریک و تسلیت گفته و برای آن مرحوم از درگاه ایزد منان مغفرت مسالت می‌کنم.

بانوان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت شهادت پاسدار مدافع حرم محسن حججی، تاکید کردند: غیورمردان مدافع حرم، به واقع مدافعان معصومیت و مظلومیت اهل بیت آل الله هستند.
یادآوری می‌شود، محسن حججی در ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ در منطقه تنف مرز سوریه و عراق، از نیروهای ایرانی موسوم به مدافع حرم بود که در عملیات علیه نیروهای داعش به اسارت داعش درآمد.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های وابسته به داعش خبر اسارت وی را اعلام کرد. داعش چندی پس از انتشار فیلمی که ادعای به اسارت درآوردن محسن حججی را داشت، اعلام کرد که وی را به شهادت رسانده است.
نحوه شهادت محسن حججی در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی ایران واکنش‌هایی را برانگیخت به‌خصوص فضای عکس منتشر شده او لحظاتی قبل از شهادت، تداعی‌کننده وقایع روز عاشورا بود که یکی از باورهای دینی شیعیان است.

برچسب ها: ایران ، داعش ، سلیمانی ، سپاه
نام:
ایمیل:
* نظر: