bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
حمایت قاطع رئیس مجمع نمایندگان استان از وزیر پیشنهادی اقتصاد؛
رئیس دولت برای انتخاب وزیر اقتصاد که بتواند قدرت و اطلاع علی طیب‌نیا را داشته باشد، تحت فشار بود. با این حال پس از رایزنی‌های بسیار، فرد مورد نظر مسعود کرباسیان شد. رئیس فعلی گمرک ایران که در طول دوره چهار ساله حضورش در این سازمان مهم و حیاتی توانسته بود با وجود مخالفت‌های بسیار به آن تحرک داده و برنامه‌های جامعی را تدارک ببیند...
بامداد جنوب: حسن روحانی هفته پیش اقدام به معرفی گزینه‌های مدنظرش برای کابینه دوازدهم کرد، افرادی که معرفی شدند، هر چند مورد انتقاد بسیاری از چهره‌های سیاسی قرار گرفتند و اکثریت رای‌دهندگان به این نکته رسیدند که روحانی نتوانسته به خوبی از پس انتخاب‌های صحیح بر بیاید، اما در این کابینه افراد باسابقه‌ای هم حضور دارند. حوزه اقتصاد که پیش از این هم در بامداد جنوب از آن به‌عنوان چشم اسفندیار حسن روحانی یاد کردیم، بسیار خطرناک ارزیابی می‌شود و رئیس دولت برای انتخاب وزیری که بتواند قدرت و اطلاع علی طیب‌نیا را داشته باشد، تحت فشار بود. با این حال پس از رایزنی‌های بسیار، فرد مورد نظر مسعود کرباسیان شد، رئیس فعلی گمرک ایران که در طول دوره چهار ساله حضورش در این سازمان مهم و حیاتی توانسته بود با وجود مخالفت‌های بسیار به آن تحرک داده و برنامه‌های جامعی را تدارک ببیند. 

در این میان و در حالی که گفته می‌شود ممکن است تا سه نفر از وزرای پیشنهادی ممکن است نتوانند نظر بهارستان‌ نشینان را به خود جلب کنند، اما هستند وزرایی که می‌خواهند با قاطعیت از بهارستان به وزارتخانه‌های محل کار خود بروند. افرادی مانند محمدجواد ظریف و بیژن نامدار زنگنه از این دست وزرای پیشنهادی هستند که با رای بالا ساختمان شیشه‌ای را ترک خواهند کرد. 
از سوی دیگر، مسعود کرباسیان هم گفته می‌شود از جمله وزرایی است که با توجه به سوابقش باید با رای بالا از این مرحله عبور کند. برای آنکه نظر نمایندگان مجلس را در این زمینه جویا شویم، با رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کردیم. حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان اینکه معرفی آقای کرباسیان از جمله انتخاب‌های خوب آقای رئیس‌جمهور بوده است، تاکید کرد که وی به دلیل سابقه حضور سه‌دهه‌ای در راس مدیریت کلان اقتصادی کشور می‌تواند گزینه خوبی برای این وزارتخانه باشد.

خدری که در کمیسیون انرژی مجلس حضور دارد، اما در حوزه انتخابیه‌اش سه گمرک مطرح کشور قرار داشته و از این‌رو ارتباطات نزدیکی با گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد دارد، وضعیت رای‌آوری وی در مجلس را خوب ارزیابی می‌کند و بر این باور است که در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی وزیر پیشنهادی می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و نمایندگان هم همکاری لازم را با وی خواهند داشت.

حجت‌الاسلام خدری در ادامه با تاکید بر این مساله که اداره کردن گمرک ایران و حضور در پست‌های حساس و مهم کشوری کرباسیان را مدیری پخته و کارآمد کرده است، علاوه بر کار در حوزه اقتصاد مقاومتی، یکی دیگر از ماموریت‌های مهم وی پس از سکانداری وزارت اقتصاد را حرکت در مسیر تسهیل امور بانکی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی برشمرد و تاکید کرد که با تسهیل شدن بیش از پیش مبادلات بانکی کشور با جهان، شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود. 

برچسب ها: دولت ، کابینه ، وزیر ، اقتصاد ، گمرک
نام:
ایمیل:
* نظر: