bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
جلسه صندوق کارآفرینی امید با اداره کل میراث فرهنگی استان؛
جلسه مشترک صندوق کارآفرینی امید با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با حضور مدیران و مسوولين واحدهای مختلف این دو اداره برگزار شد.
در این نشست روابط اداری و مشارکتی دو طرف در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سرمایه‌گذاری و هم اندیشی در اجرای تفاهم نامه‌ها و مشارکت بیشتر و بهتر در زمینه اعطای تسهیلات به متقاضیان معرفی شده تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.

ناصر امیرزاده مدیر کل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: حفاظت و احیای میراث فرهنگی، صنایع دستی و مراکز گردشگری شهر بوشهر نیازمند تعامل و همکاری مجموعه ادارات و سازمان‌ها با این اداره است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه میراث فرهنگی شهر بوشهر افزود: استفاده از ظرفیت های موجود و ایجاد شده در استان باید به نحوی مدیریت و اجرا شود که بهترین استفاده را داشته باشد.

ویبا تقدیر از همکاری و تعامل مطلوب صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد:  بیش از 85 فروشگاه در منطقه دالکی شهرستان دشتستان وجود دارد که عمدتا صنایع دستی می‌ باشند که بایستی ساماندهی شده و با اعطای تسهیلات توانمندتر شده و سازو‌کار مناسب‌تری پیدا کنند. همچنین بایستی روستاها و مناطق مناسب گردشگری در استان شناسایی شده و راهکار مناسبی برای ایجاد خانه‌های روستایی و بومگردی جهت جذب گردشگران در نظر گرفته شود. 

وی ادامه داد: با تشویق هتل‌ها و مکان‌های تفریحی و حتی فروشگاه‌ها به استفاده از صنایع دستی در طراحي دكوراسيون محل کسب خود به آنها رتبه و نماد اعتبار از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعطا می‌کند که باعث اعتبار نام و برندشان برای مشتریان می‌شود. همچنین این دستگاه فرهنگی آماده هر گونه همکاری و تعامل گسترده با نهادهای متولی در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

مرتضی شهبازی مدیر صندوق کارآفرینی امید در این دیدار گفت: میراث فرهنگی هر شهر نشانه اصالت، عظمت و قدمت فرهنگی آن شهر است که باید با حفظ و احیا مغتنم شمرده شوند. صندوق کارآفرینی امید توجه جدی به مقوله میراث فرهنگی و گردشگری داشته و آماده هر گونه همکاری با اداره‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه رونق گردشگری و احیای صنعت صنایع دستی می‌باشد.
وی افزود: تسهیلات ارائه شده به متقاضیان بایستی هدفمند و همراه با آگاهی کامل و ساماندهی و توانمندسازی باشد تا منجر به اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار شود نه عدم ثبات و شکست در کسب و کار و تبدیل یک فرد بیکار به بیکار بدهکار.
شهبازی با اشاره به هدف صندوق در سال جدید با عنوان روستای بدون بیکار افزود: هرجا نام صنایع دستی آورده شود بایستی گردشگری هم در کنارش باشد تا هردو پشتیبان و حمایت کننده یکدیگر باشند. این دو صنعت در کنار هم می توانند بهترین گزینه در ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای روستاییان و دستيابي به هدف، يعني روستای بدون بیکار باشند.
وی تصریح کرد: در راه اندازی یک کسب و کار ابتدا بایستی بخش خصوصی حرکت کند و اهداف و شمای کلی کار را طراحی و برنامه ریزی کند و سپس از دولت حمایت مالی و آموزشی را درخواست نماید، در غیر اینصورت به احتمال زیاد با شکست مواجه خواهد شد. حلقه مفقوده این بخش شخص کارآفرین می باشد که بایستی شناسایی شده و حمايت، ساماندهی و توانمند سازی گردد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید ضمن ابراز امیدواری از تخصیص 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به ایجاد اشتغال در روستاها كه صندوق كارآفريني اميد هم يكي از بانك هاي عامل مي باشد، گفت: در اعطای تسهیلات به روستاییان و ایجاد اشتغال پایدارتر بایستی مسئولین مرتبط با دهیاران و بخشداران همکاری مناسب داشته باشند و با آموزش کافی به روستاییان جهت تمرکز بر طراحی و بسته بندی مناسب در تولید محصولاتشان و همچنین ایجاد تنوع در محصولات با تلفیق صنایع دستی استان با استانهای دیگر و تولید محصولات جدید، بتوانند بازار فروش بهتر و سود مناسب تری داشته باشند.
در پایان این جلسه قرار بر تشکیل کلاس‌های آموزشی توسط صندوق و اداره میراث فرهنگی و گردشگری در جهت تقویت نیاز آموزشی یکدیگر در زمینه های گردشگری و تولید و احیای صنایع دستی و همچنین ساماندهی و توانمند سازی کسب و کار مناسب و پایدار در آینده برگزار شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: