bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
وزیر پیشنهادی امور خارجه کشورمان میهمان فراکسیون نمایندگان ولایی بود تا پیرامون برنامه‌ها و سیاست‌های این وزراتخانه گفت‌وگو کند.
محمدجواد ظریف با بیان این‌که تمرکز را بر این گذاشته‌ایم که امریکا نتواند یک‌بار دیگر اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کند، گفت: برنامه ما این است که تلاش زیادی داشته باشیم در اوج نقاضی‌های‌ امریکا، اروپایی‌ها در این مسیر قرار نگیرند.

یکی از مسائلی که اعضای فراکسیون ولایی در این جلسه مطرح کردند، قرارداد‌های بین‌المللی نظیر قرار‌داد رنو و توتال بود. ظریف با اشاره به قرارداد رنو و توتال با ایران همزمان با نقض برجام از سوی امریکا ادامه داد: تلاش ما در راستای جلوگیری از تاثیر بدعهدی‌های امریکا به سایر کشورهاست، برجام برای نزدیکی به امریکا نبود، برجام برای این بود که امریکا کمتر مزاحم و کمتر مانع شود.
وزیر پیشنهادی امور خارجه در خصوص دو اَبر اولویت وزارت امور خارجه در دولت دوازدهم، گفت: دیپلماسی اقتصادی و توجه به منطقه؛ دو اولویت مهم وزارت خارجه در کابینه دوازدهم است.
ظریف در ادامه در خصوص دیپلماسی اقتصادی نیز گفت: دیپلماسی اقتصادی از اولویت‌های مقام رهبری است. وزارت خارجه باید متولی سیاست خارجی باشد، این بدان معنا نیست که انحصار سیاست خارجی در وزارت خارجه باشد.

برچسب ها: سیاسی ، ظریف ، وزارتخانه
نام:
ایمیل:
* نظر: