bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: موزه مردم‌شناسی بوشهر هفته دولت افتتاح می‌شود.
ناصر امیرزاده صبح دوشنبه در بازدید از موزه مردم شناسی بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای تاریخی گران‌بها و فرهنگی غنی است که باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم.

وی به تلاش‌های صورت گرفته در موزه مردم‌شناسی اشاره کرد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده و مجموعه اقدامات صورت پذیرفته حفاظتی و مرمتی در تلاش هستیم بتوانیم در هفته دولت این مجموعه زیبا را به افتتاح برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: چیدمان و اصول طراحی داخلی موزه بایستی مطابق با استانداردهای موزه داری و با تاکید بر شاخصه‌های مهم مردم‌شناسی انجام شود تا بازدید کنندگان بتوانند با بخش‌های پراهمیت زندگی مردم این استان آشنا شوند.

مدیر موزه‌ها و اموال منقول تاریخی فرهنگی استان بوشهر نیز در این بازدید بیان داشت: بازدیدهای دوره‌ای مدیرکل و معاون میراث فرهنگی بسیار مهم است چرا که علاوه بر نشان دادن اهمیت موضوع، نکات ضروری در محیط عملیاتی و کارگاهی مورد بررسی قرار می گیرد و باعث کاهش ضریب خطا می‌شود.

مهدی بسارده افزود: در مرمت بناهای تاریخی بایستی اصول مربوطه را در همه ابعاد به نحو احسن لحاظ کرد و در موزه رعایت این اصل از اهمیتی چند برابر برخوردار است چرا که با تراکم و انبوه حجم بازدید کنندگان داخلی و خارجی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه نخستین اصل حفظ ایمنی این بازدید کنندگان است، خاطرنشان کرد: بر همین اصل است که در مرمت طبقات فوقانی نظارت سختگیرانه‌ای را اعمال کرده‌ایم.

مدیر موزه‌ها و اموال منقول تاریخی فرهنگی استان بوشهر گفت: در حال انجام مراحل آماده سازی و ارتقای شاخص‌های موزه‌ای استان هستیم تا انشاءالله ضمن همکاری و تعامل با ایکوموس و ایکروم بتوانیم موزه بوشهر را در رقابت انتخاب موزه های برتر قراردهیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: