bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
۱۲۲ میلیارد متر مکعب گاز سال گذشته در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شد که در مقایسه با سال قبل از آن ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 مدیر مالی شرکت مجتمع گاز پارس‌جنوبی با اشاره به این‌که سیاست اقتصاد مقاومتی در مجتمع گاز پارس جنوبی عملیاتی شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس توان متخصصان این مجتمع همه مراحل طراحی، اجراء، نصب، راه‌اندازی و تولید  از سوی متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی انجام می‌شود که نشان از عملیاتی شدن فعالیت‌های این مجتمع بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

علی بیاتی از افزایش 22 درصد تولید گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد و افزود: بر اساس تکلیفی که دولت برای تولید گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی تعیین کرده بود سال قبل باید 117 میلیارد متر مکعب گاز تولید می‌شد که این رقم به 122 میلیارد متر مکعب رسید که این  میزان در مقایسه با سال پیش از آن 22 درصد افزایش دارد.

عضو هیات‌مدیره مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش تولید خوراک مجتمع‌های پتروشیمی از این مجتمع خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش خوراک، شرکت پتروشیمی پارس که از فاز یک، 2 و 3 این خوراک را تولید می‌کند، رشد پنج درصدی داشته به‌طوری‌که گاز ارسالی به پتروشیمی پارس که در سال 94 برابر دو میلیارد و 148 میلیون متر مکعب بوده به دو میلیارد و 263 میلیون متر مکعب در سال گذشته رسید. این پتروشیمی نیز اتان، بوتان، پروپان و پنتان این را گاز را جدا می‌کند و در اختیار سایر صنایع و پتروشیمی‌ها قرار می‌دهد.
وی با بیان این‌که تولید گوگرد از 401 هزار تن در سال 94 به 521 هزار تن در سال 95 رسید، گفت: این میزان تولید رشد 30 درصدی نشان می‌دهد و این در حالی است که مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 94 معادل 169 میلیون بشکه میعانات گازی تولید کرد که تولید این محصول در سال 95 به 193 میلیون بشکه رسید.

مدیر مالی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی تولید میزان پروپان تولیدی در مجتمع در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به ساخته نشدن مخازن، ذخیره این محصول برابر یک میلیون و 642 هزار تن بوده که تقریبا معادل سال 94 است. همچنین در این مجتمع در سال 94 یک میلیون و 717 هزار تن پروپان تولید شده است. در همین راستا، میزان بوتان تولیدی مجتمع شش درصد رشد داشته و از 951 هزار تن به یک میلیون و پنج هزار تن رسید.
وی با اشاره به تولید اتان به‌عنوان محصولی استراتژیک و خوراک اصلی پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی مناسب در پالایشگاه‌های جدید تولید اتان از یک میلیون و 630 هزار تن در سال 94 به دو میلیون و 315 هزار تن در سال گذشته رسید و در این بخش شاهد رشد 42 درصدی بودیم.
مدیر مالی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: سال گذشته مجتمع 685 هزار تن اتان بیشتر تحویل پتروشیمی‌ها داده که سبب افزایش تولید پتروشیمی‌ها و تغذیه مناسب خط اتیلن غرب نیز شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: