bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
در جوابيه اي به رسانه هاي منتقد؛
اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر با ارسال جوابيه‌اي مدعي شد، دعوت از خبرنگاران و گزينش رسانه‌ها در نشست‌هاي خبري فارغ از گرایش‌ها و سلایق سیاسی و با توجه به وجه حرفه‌ای اطلاع رسانی آنان بوده است.
 اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر با ارسال جوابيه اي مدعي شد دعوت از خبرنگاران و گزينش رسانه ها در نشست هاي خبري فارغ از گرایش ها و سلایق سیاسی و با توجه به وجه حرفه ای اطلاع رسانی آنان بوده است.

در اين جوابيه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر مدعي شده است؛ شائبه ی سیاسی کاری در اداره کل آموزش و پرورش استان سخنی است کذب و بی پایه که فاقد مستندات متینی است و تا کنون در تمامی برنامه ها و نشست های خبری ،رسانه ها فارغ از گرایش ها و سلایق سیاسی و با توجه به وجه حرفه ای اطلاع رسانی آنان دعوت صورت گرفته است.

اين جوابيه مي افزايد: در برنامه های متنوعی که با عنوان تعامل با رسانه ها و نشست های خبری صورت گرفته همین رسانه های منتقد نیز عمدتا دعوت شده اند.

ما همه ی انتقادهای این رسانه های گرامی را رصد کرده و بدانها پاسخ داده ایم، و تبعیضی را میان رسانه ها قائل نشده ایم.

با احترام تمام با این عزیزان مواجه شده ایم و گفت و گو کرده ایم .و برای تعامل با آنان (به گواهی نشست های تعامل با رسانه ها)پیشگام بوده ایم.

رسانه هایی که واکنش هایشان کاملا شبیه به هم است و یک مطلب را به صورت (copy paste)در رسانه های دوستان خود و در یک تاریخ مشخص باز نشر می دهند گویی سکان همه ی این رسانه ها در دست یک نفر است.

مدعیانی که اینک دم از اصول گرایی و حقیقت می زنند گویی فاقد اصولی اند که باید بدان پایبند باشند.

روابط عمومي آموزش و پرورش در ادامه جوابيه خود مدعي شده است: رسانه هایی که از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم و مدیریت آن در آموزش و پرورش گویی در اقدامی مشترک کمر بسته اند که ازکوچکترین اشکالات در مدارس کوهی از معضلات بسازند و البته ما آنها را به رسمیت شناخته ایم.به آنها پاسخ داده ایم و آنها بدون التفات به قانون و اخلاق رسانه ای از درج بسیاری از پاسخ های ما امتناع ورزیده اند. ما آنها را در نشست تعامل با رسانه ها میزبان بوده ایم و دوستانه آنها را به گفت و گو فراخوانده ایم و آنها حاضر به صحبت با ما نشده اند.

نگاه ما به آنان بر مبنای رسالت خبری شان بوده است و بس و نگاه آنان به ما صرفا بر مبنای سیاست زدگی که خود از آن پرهیزش می دهند:همه ی مسائل و مشکلات ما  را سیاسی دیده اند و بس و آنان توبه فرمایانی اند که خود توبه کمتر می کنند.

رسانه های ارجمندی که با پروپاگاندای رسانه ای موجب تغییر مدیرکل پیشین شدند و پیش از این که  ابلاغ آن ازطریق اداری ارسال شود در رسانه های آنان منتشر شد.

رسانه هایی که البته به استناد آخرین استعلام ما از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فاقد مجوز و شناسنامه اند.

اما درمورد  ادعای "حضور فعالانه ی رسانه های غیر همسو در برنامه ها ونشست های خبری در دولت های نهم ودهم"بهتر است داوری را به همان گروه ها ونظر سنجی از آنها وانهیم.

البته طبیعی و بدیهی است که هر سازمان برای پراکنش و گسترش بیشتر برنامه های خود خبرهای خود را، بیشتر با رسانه هایی به اشترک گذارد که دارای اعتبار، پیشینه، تعداد مخاطبان، استاندارهای حرفه ای، اثرگذاری برجامعه و ملاک های تخصصی (و نه جناحی و سلیقه‌ای) باشد و اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن احترام به همه رسانه ها و دعوت از آنان در برنامه های پیشاروی، خبرگزاری های رسمی و رسانه های دارای ملاک های مزبور را در اولویت نشست های خبری خود قرار داده بوده است.

در پايان اين جوابيه آمده است: با این همه بار دیگر اعلام می کنیم سیاست ما در نهاد تعلیم و تربیت استان پرهیز از سیاسی کاری و جناح اندیشی است و گفت و گوی ما با این رسانه های گرامی نه یک ابزار و تاکتیک  که به مثابه هدف و استراتژی بلند مدت است./گام نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر: