bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
مجری طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی اعلام کرد که با آغاز تولید آزمایشی نفت به میزان روزانه ۲۰ هزار بشکه از میدان نفتی پارس جنوبی از ابتدای سال جاری، اکنون پنجمین محموله نفت از این میدان نفتی با حجم حدود ۵۰۰ هزار بشکه در هفته جاری بارگیری می‌شود.
فردین اسعدی با تاکید بر تسریع طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی از تولید نفت از این میدان مشترک خبر داد و افزود: فاز نخست طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی تولید آزمایشی آن، 29 اسفند‌ماه سال گذشته و همزمان با روز ملی شدن نفت آغاز شد و فروردین‌ماه امسال با برداشت روزانه 20 هزار بشکه از سوی رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسمی رسید. وی از تولید تجمعی 5/2 میلیون بشکه نفت از این میدان مشترک خبر داد و افزود: با آغاز تولید آزمایشی نفت از میدان مشترک پارس جنوبی برداشت نفت از این لایه نفتی تسریع یافته به‌گونه‌ای که تولیدات نفت بارگیری می‌شود.

مجری طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی با اشاره به این‌که پنجمین محموله این میدان با حجم حدود 500 هزار بشکه در هفته جاری بارگیری می‌شود، افزود: مخزن نفتی پارس جنوبی بدون در نظر گرفتن روش‌های ازدیاد برداشت بیش از شش میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود و این در حالی است که به کمک روش‌های جدید ازدیاد برداشت تا 25 درصد وجود دارد. ضمن این‌که مذاکرات فاز دوم طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی هم‌اکنون با شرکت مرسک دانمارک در حال انجام است.

برچسب ها: اقتصاد ، نفت ، بارگیری ، عسلویه
نام:
ایمیل:
* نظر: