bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
دومین شکست پیاپی ایرانجوان در لیگ آزادگان؛
تیم فوتبال بادران تهران در چارچوب هفته دوم مسابقات لیگ دسته اول عصر روز دوشنبه در استادیوم کارگران موفق به شکست، ایرانجوان بوشهر شد.
بامدادجنوب- علی تنگستانی:
دیدار دو تیم که نبرد تیم‌های دارا و ندار لیگ یک محسوب می شد پا یا پای آغاز شد با این حال اولین خطر جدی بازی را ایرانجوانی ها ایجاد کردند جایی که در دقیقه 10 پاس زیبای صادق گشنی به مصطفی احمدی رسید ولی ضربه احمدی از کنار دروازه بادران به بیرون رفت. در ادامه این نارنجی‌پوشان میزبان بودند که بهتر عمل کردند و در چند نوبت تا آستانه باز کردن دروازه ایرانجوان پیش رفتند این در حالی است که تلاش های مهاجمان بادران تا دقیقه 43 ره به حایی نبرد.
در دقیقه 43 روی یک پرتاب اوت بلند مدافعان ایرانجوان مرتکب خطای هند درون محوطه جریمه شدند تا داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان دهد. پنالتی بادرانی‌ها را ریگی در خلاف جهت حرکت دروازه‌بان ایرانجوان به گل تبدیل کرد تا نیمه اول با یک گل به سود میزبان به اتمام برسد. نیمه دوم نیز با بازی برتر بادران آغاز شد و این‌بار در دقیقه 59 پاس در عمق اسلام‌خواه با فرار میربزرگی همراه شد تا این مهاجم گلزن اختلاف را با ایرانجوان به عدد 2 برساند.

تنها 7 دقیقه بعد این بار ریگی موفق شد تا از ایرانجوانی‌ها پنالتی بگیرد. ضربه پنالتی را قائم اسلام خواه تعویض طلایی ربیعی به گل سوم بادران تبدیل کرد تا تیر خلاص را به ایرانجوانی‌ها شلیک کرده باشد. در دقیقه 70 به‌علت تکل خطرناک تیغ نورد روی پای بازیکن ایرانجوان داور میدان وی را با کارت قرمز مستقیم جریمه کرد تا بادران 20 دقیقه پایانی را با یک یار کمتر پیگیری کند. دو دقیقه بعد روی اشتباه مدافعان بادران چاپی موفق شد تا یکی از گل‌های خورده ایرانجوان را پاسخ دهد. در ادامه این بازی اتفاق خاصی رخ نداد تا ایرانجوان دومین شکست خود را در لیگ آزادگان تجربه کند. در همین رابطه با سرمربی این تیم گفت‌وگو کردیم.

سعید مفتخر در گفت‌وگو با بامداد جنوب در مورد شکست سنگین ایرانجوان در برابر بادران تهران، گفت: تیم بادران، یکی از تیم‌های خوب لیگ یک است که علاوه بر بازیکن اصلی، نیکمت بسیار خوبی دارد. در نیمه اول، ما بازی خوبی به نمایش گذاشتیم و مالکیت توپ را در اختیار داشتیم ولی متاسفانه روی یک اشتباه پنالتی دادیم و گل اول را در دقایق پایانی این نیمه دریافت کردیم. به همین دلیل، بازیکنان ما با استرسی بیشتری وارد نیمه دوم شدند. ما اگر در این نیمه می‌خواستیم هجومی بازی کنیم، از نظر دفاعی به مشکل برمی‌خوردیم، چراکه تیم حریف دقیقا برای این مساله برنامه‌ریزی خوبی کرده بود. البته ما می‌توانستیم بر اساس یک بازی سنجیده و برنامه‌ریزی شده حداقل با یک امتیاز از خانه حریف خارج شویم ولی متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد و روی چندین اشتباه (که در تمرینات روی این اشتباهات متذکر شده بودیم) از سوی بازیکنان تیم، نتیجه را واگذار کردیم. به هر حال ما باید در بعضی از پست‌ها خودمان را تقویت کنیم تا دیگر تیم‌های حریف به‌راحتی از نقاط ضعف ما استفاده نکنند. به هر حال ما امروز روی ضعف‌هایمان 3 گل را دریافت کردم. همانطور که گفتم، ما در چند روز آینده چند خرید جدید خواهیم داشت تا ضعف‌های خود را برطرف کنیم. 

خطاهای متعدد در این دو بازی بلای جان ایرانجوان شده است. برخی خطاهای رخ داده در این دو بازی منجر به گل و پنالتی علیه تیم سعید مفتخر شده که بیشترین ضربه را هم از این خطاها خورده است! اشتباهات فردی بازیکنان در فوتبال گاهی یک مربی را به عرش می‌برد و گاه او را به لبه پرتگاه می‌رساند، سعید مفتخر تا زمان دارد باید فکر چاره‌ای برای رفع این مشکل کند و شاید اگر نیاز باشد تعارفات را کنار بگذارد.
سرمربی ایرانجوان در ادامه گفت‌وگو در مورد خطاهای بی‌مورد و بی‌احتیاطی‌های متعدد مدافعان ایرانجوان در بازی با تیم بادران، تصریح کرد: وقتی گل اول را خوردیم، شکل تیمی خود را از دست دادیم و به همین دلیل بین مدافعان ما ناهماهنگی پیش آمد. همین ناهماهنگی بین خطوط دفاعی ایرانجوان باعث شد که  به‌راحتی گل بخوریم. ما می‌دانیم که باید بیشتر از اینها کار کنیم مخصوصا در خطوط دفاعی. ما باید این مساله را در تیم جا بیاندازیم که ابتدا باید گل بزنیم نه این‌که گل بخوریم، چراکه اگر اول گل بخوریم باید انرژی بیشتری صرف کنیم تا به گل برسیم. من معتقدم باید از همان جلو زمین دفاع کنیم. باید در پوشش‌دهی خط دفاعی بهتر عمل کنیم تا در ادامه به مشکل بر نخوریم. وقتی که یک تیم گل می‌خورد، همه بازیکنان در این مساله مقصر هستند و به همین دلیل بازیکنان ما باید تلاش بیشتری در زمین به خرج دهند. 

وی در پایان گفت‌وگو در پاسخ به این‌که آیا با توجه به شکست ایرانجوان در دو بازی اول لیگ، از روند رو به رشد این تیم و بازیکنانش راضی است، خاطرنشان کرد: ما در بازی دوم از نظر داشتن مالکیت توپ، در وضعیت بهتری نسبت به بازی اول قرار داشتیم ولی مالکیت تنها کافی نیست. مالکیت توپ وقتی خوب است که همراه با موقعیت‌سازی و نتیجه گرفتن باشد. ما باید روز به روز روی این مسائل بیشتر کار کنیم. به‌دلیل این‌که در ابتدای شروع فصل زمان کمی در اختیار داشتیم، همچنان درگیر ناهماهنگی بین بازیکنان هستیم به همین دلیل بازیکنان باید با توان بیشتری در تمرینات کار کنند تا این ناهماهنگی‌ها از بین برود. این مساله بیشتر در بین بازیکنان هجومی‌مان به چشم می‌خورد ولی در خط دفاع هم ناهماهنگی‌هایی وجود دارد. گل‌هایی که در دو بازی گذشته خوردیم، واقعا گل‌های مفتی بود و این در حالی است که ما از قبل به بازیکنان گوشزد کرده بودیم که این تیم‌ها با این روش به گل می‌رسند و باید از الان حواسمان را بیشتر جمع کنید تا دیگر به این راحتی گل نخوریم. ما باید مقداری باهوش‌تر و با تجربه‌تر کار کنیم. 

لازم به ذکر است که بادران در دو هفته ابتدایی موفق شده تمام امتیازات را جمع‌آوری کند و به همراه دو تیم خوزستانی نفت مسجدسلیمان و شهرداری ماهشهر مثلث صدر جدول را تشکیل دهد. از سوی دیگر ایرانجوان به همراه شهرداری تبریز، فجرسپاسی شیراز و راه آهن جز تیم‌های بدون امتیاز جدول محسوب می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: