bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
قرار است به‌زودی جلسه‌ای برای انتخاب دبیران کل احزاب ملی و استانی جهت عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با حضور احزاب برگزار ‌شود.
قرار است به‌زودی جلسه‌ای برای انتخاب دبیران کل احزاب ملی و استانی جهت عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با حضور احزاب برگزار ‌شود. جلسه‌ای که البته با استقبال چندانی از سوی فعالان حزبی استانی رو‌به‌رو نشده است. با این حال بسیاری از فعالان حزبی معتقد هستند این اتفاق فرصت مغتنمی را برای احزاب کشور فراهم کرده است.

 در این میان مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به این‌که طبق قانون جدید احزاب مصوب سال ۹۵، دو نفر از دبیران کل احزاب ملی و استانی با انتخاب خود دبیران کل به عضویت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در می‌آیند، گفت: بر اساس دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌‌های تدوین شده در کمیسیون ماده ۱۰‌، قرار شد در روز ۱۲ و ۱۳ مردادماه جلسه انتخاب دبیران کل احزاب استانی و ملی با حضور دوسوم دبیران کل احزاب برگزار شود ولی به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن این دو جلسه، قرار شد در روز ۲۶ مرداد این جلسه دوباره برگزار شود.
محمدامین رضازاده یادآور شد: ساعت ۸ روز پنجشنبه ۲۶ مرداد جلسه انتخاب دبیرکل احزاب ملی و ساعت ۱۴ همان روز جلسه انتخاب دبیرکل احزاب استانی با حضور هر تعدادی از دبیران کل برگزار می‌شود.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور خطاب به دبیران کل احزاب تصریح کرد: احزاب مستحضر باشند که این جلسه فرصت مغتنمی است تا با انتخاب شایسته‌ترین دبیران کل، احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ نماینده داشته باشند بنابراین انتظار ما این است که دبیران کل احزاب حضور حداکثری در این جلسه داشته باشند، زیرا به هیچ وجه جلسه به تعویق نمی‌افتد.

رضازاده با اشاره به این‌که روز پنجشنبه روز سرنوشت‌سازی برای احزاب است، تصریح کرد: در این جلسه احزاب می‌توانند با انتخاب نماینده خود، دیدگاه‌هایشان را در کمیسیون ماده ۱۰ بیان کنند. ما به‌عنوان خدمتگزاران احزاب که وظیفه بسترسازی را برای فعالیت احزاب داریم روز پنجشنبه را فرصت خوبی برای احزاب کشور می‌دانیم که با انتخاب دقیق و حداکثری خود، در کمیسیون ماده ۱۰ اثرگذار باشند. این انتخاب قدم بسیار مبارکی برای مشارکت‌پذیری احزاب است و برای اولین‌بار است که احزاب در بالاترین مرجع تصمیم‌گیری درباره فعالیت و نظارت بر احزاب حضور می‌‌یابند. این فرصت بسیار مغتنمی است که باید احزاب قدر آن را بدانند. پیش‌بینی ما این است که جلسه روز پنجشنبه با حضور تعداد قابل توجهی از احزاب برگزار شود. شنیده‌های ما هم حاکی از این است که براساس رایزنی‌هایی که انجام شده این جلسه با حضور سلایق سیاسی مختلف کشور برگزار می‌شود. پس از برگزاری این جلسه و انتخاب دو نماینده احزاب، ترکیب کمیسیون ماده ۱۰ تکمیل می‌شود یعنی از این پس جلسات با حضور دو دبیر کل احزاب، دو نماینده قوه قضائیه، دو نمایند ه از مجلس و معاون سیاسی وزارت کشور به‌عنوان رئیس کمیسیون ماده ۱۰برگزار می‌شود.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور در پایان با اشاره به این‌که قانون جدید احزاب دارای نقاط قوت و ضعفی است، گفت: ما آماده همکاری با احزاب برای رفع این نواقص هستیم. اکنون هم این موضوع در دولت و کمیسیون شوراهای مجلس در حال بررسی است اما مهم این است که در حال حاضر این قانون که یک قدم رو به جلو در فعالیت احزاب است، اجرا شود.

برچسب ها: سیاسی ، احزاب ، قانون
نام:
ایمیل:
* نظر: