bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از غیر تخصصی بودن مدرک تحصیلی وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی دولت دوازدهم، گفت: جای سؤال دارد که آقای مهندس حجتی با مدرک راه و ساختمان و رشته عمران چه ارتباطی به کشاورزی دارد.
«مهرداد بائوج لاهوتی» در جلسه عصرچهارشنبه مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در مخالفت با محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی دولت دوازدهم گفت: اولین دلیل مخالفت من مدرک تحصیلی آقای حجتی است. برای بنده جای سؤال دارد که آقای مهندس حجتی با مدرک راه و ساختمان و رشته عمران چه ارتباطی به کشاورزی دارد. آیا قحط‌الرجال است و بعد از 40 سال از انقلاب یک دکتری کشاورزی نداریم؟ 
وی با بیان اینکه آقای حجتی انسان وفادار به انقلاب است، افزود: اما تخصصی در حوزه کشاورزی ندارد. حجتی سوابق راه و ساختمان خوبی دارد، اما در بحث کشاورزی موفق نبوده است. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح برنامه‌های وزیران در مجلس، تاکید کرد: معتقدم وزیران پیشنهادی نباید برنامه بدهند بلکه باید برنامه‌های پیشنهادی خود را مطرح و از نحوه اجرای آن دفاع کنند.
وی ادامه داد: آقای حجتی گفتید در گندم به خودکفایی رسیدیم این حقیقت ندارد و شاهد بودیم گندم وارد شد و به شما فروختند. 
نماینده مردم لنگرود گفت: آقای حجتی در بحث کاهش تعرفه گوشت، کره، حبوبات و موز که اخیراً صورت گرفته آیا در خصوص کاهش تعرفه واردات موز دلتان برای مردم سوخته یا وارد کنندگان. 
نماینده مخالف وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی افزود: دست چایکاران ما پینه بسته و اگر با آنها دست بدهید، ترک دست آنها دست شما را خواهد بُرید، اما چرا پول این افراد را هنوز نداده اید.
لاهوتی تاکید کرد: شما هنوز پول سرمازدگان برف در مازندران و گیلان را پرداخت نکرده اید، اما به جای آن خیلی راحت از ترکیه و مصر، پرتغال وارد کردید. واقعا این راه اداره کشور است؟!
لاهوتی افزود: آقای حجتی در تاریخ دهم تیر سال 96 ممنوعیت واردات برنج اعلام شد. ما در سال 2 میلیون و 800 هزار تن برنج نیاز داریم و 2 میلیون و 400 صد هزار تن را در کشور تولید می کنیم. یک بار گفتم من را وزیر کنید تا 400 تن باقی مانده را تحویلتان بدهم و پرونده واردات برنج را برای همیشه ببندیم.

وی تاکید کرد: جلوی واردات برنج را ببندید چرا که بهانه ای شده است برای برخی تا واردات برنج انجام دهند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: والله این برنج نیست به رنج است، که دارد با رنج کشاورزان گلستانی و مازندرانی در آتش گرمای شدید نزدیک به 50 درجه تولید می شود.
لاهوتی ادامه داد: به خدا گناه دارد این همه رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی می گویند بنابراین ما هم باید کمک کنیم. آقای حجتی چرا 400 تن باقی مانده از برنج را در داخل کشور تولید نمی‌کنید که بحث واردات برای همیشه بسته شود.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: آقای حجتی ما هزار و 100 تن ابریشم تولید می‌کردیم که امروز به صد تن رسیده است.دلیلش این است که تعرفه واردات ابریشم را از 200 درصد به 15 درصد رساندید.
به گزارش ایرنا، محمود حجتی که به عنوان گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت جهاد کشاورزی معرفی شده است، با پیروزی انقلاب اسلامی وارد جهاد سازندگی شد و پس از آن به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انجام خدمت کرد.
وی سال 1373 مجری طرح سد کرخه شد و از سال 1376 تا سال 1379 تصدی وزارت راه و ترابری را بر عهده گرفت.

حجتی در سال 1379 که قانون ادغام وزارت کشاوری و جهاد سازندگی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، مدیریت و هدایت وزارتخانه جدید را عهده دار شد.
خودکفایی گندم برای نخستین بار در دوران پنج ساله تصدی وی در وزارت جهاد کشاورزی رخ داد.
در سال 1384 به عنوان رییس هیات مدیره هلدینگ عمران و مسکن بنیاد مستضعفان کشور منصوب شد.
با تشکیل دولت یازدهم در سال 1392 به عنوان وزیرجهاد کشاورزی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.
خودکفایی گندم و 21 درصد رشد تولیدات بخش کشاورزی در مقایسه با سال آغاز به کار دولت و رساندن آن به مرز 118 میلیون تن از دستاوردهای این دوره بود.
برچسب ها: کشاورزی ، مجلس ، تخصص
نام:
ایمیل:
* نظر: