bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد ارس از برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس با همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
ابراهیم نصیری با اعلام این خبر گفت: فراخوان جشنواره طی ماه جاری منتشر و با رونمایی از پوستر جشنواره عملا این رویداد مهم هنری در این منطقه شروع می‌شود.
وی با بیان این‏که با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده این جشنواره همانند سال‌های گذشته در ایام تعطیلات نوروزی برگزار می‌شود و از نظر زمانبندی بستر لازم برای تولید آثار قوی و خلاقانه فراهم شده است، افزود: یکی از تفاوت‌های دیگر جشنواره پنجم، گستره جغرافیایی پذیرش آثار است که سایر مناطق آزاد کشور را نیز شامل شده است.

نصیری با اشاره به این‎که آسیب‌شناسی دو جشنواره اخیر مواردی همچون زمان محدود تولید آثار، شرایط اقامتی و پذیرایی را به‌عنوان نقاط چالشی جشنواره تئاتر معین می ‎کند که با اصلاحاتی که در تمامی موارد مذکور اعمال شده است شاهد برگزاری جشنواره‌ای پربار با کمترین نقص خواهیم بود، ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده امیدواریم گروه‌های هنری نیز با مدنظر قراردادن موضوعات بخش ویژه بتوانند آثار نمایشی قابل توجه و پرمحتوایی را تولید و ارائه کنند و نگاهی متفاوت به مسائل مربوط به منطقه آزاد ارس را دنبال کنند.
نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد ارس در پایان تاکید کرد: یکی از نقاط ضعف آثار ارائه شده سال گذشته پرداخت مستقیم و گاه ناشیانه به اهداف و مزیت‌های منطقه ارس بود که امیدواریم در جشنواره پنجم این نگاه بهبود یابد و با حضور گروههای هنری از سایر مناطق آزاد شاهد رونق و ارتقاء کیفی اجراها باشیم.

برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، جشنواره
نام:
ایمیل:
* نظر: