bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
روز شنبه روزنامه بامداد جنوب در گزارشی کوتاه به‌نقل از اهالی بوشهر از دولت خواست تا استانداری مدیر و مدبّر برای این استان انتخاب کند. این درخواست خوشبختانه در مرکز مورد توجه قرار گرفته و ما به‌زودی شاهد تغییر در استانداری بوشهر و به‌تبع آن دیگر سطوح مدیریتی خواهیم بود.
بامداد جنوب: روز شنبه روزنامه بامداد جنوب در گزارشی کوتاه به‌نقل از اهالی بوشهر از دولت خواست تا استانداری مدیر و مدبّر برای این استان انتخاب کند. این درخواست خوشبختانه در مرکز مورد توجه قرار گرفته و ما به‌زودی شاهد تغییر در استانداری بوشهر و به‌تبع آن دیگر سطوح مدیریتی خواهیم بود تا ضمن کنار رفتن کینه‌ها و عداوت‌های شخصی، استان به جای پیگیری مسائل شخصی و گروهی، پیگیر مسائل عمومی و توسعه‌ای باشد.

 در همین راستا، شنیده‌های خبرنگار بامداد جنوب در تهران حکایت از آن دارد که افراد متعددی در حال رایزنی برای استانداری بوشهر هستند، برخی از آنها پس از بررسی اوضاع، حاضر به سفر به بوشهر نشده‌ و برخی مردد هستند. با این حال، در مورد چرایی تغییر استاندار بوشهر پیش از این نوشته‌ایم و مردم هم در این زمینه نقطه‌نظرات خود را دارند. بر اساس شاخصه‌های مدیریتی در همه جای دنیا، اگر مدیری کار انجام دهد، چهار سال فرصت برایش کافی است و در غیر این صورت، فرصت دادن دوباره به وی،‌ وقت‌ تلف کردن و هزینه از بیت‌المال و سرمایه‌های محلی و ملی است. هر چند که آقای روحانی بر ثبات مدیران نظر داشته و بر این باور است که باید به مدیران فرصت داد تا طرح‌های خود را اجرایی کنند، با این حال در نهاد ریاست‌جمهوری همه مسائل رصد شده و به اطلاع دفتر رئیس‌جمهور می‌رسد. 

میزان رضایت رئیس دولت از استانداران با توجه به شاخص‌های عملکردی آنها مورد ارزیابی قرار گرفته و اگر در این زمینه موفق بوده باشند که جای رشد آنها باقی است، اما اگر در این شاخص‌ها نسبت به دوره پیش از حضور عقب‌گرد داشته باشند، نه تنها از جایگاه فعلی برداشته خواهند شد، بلکه در آینده سمت چندان دندان‌گیری هم نصیب آنها نمی‌شود. حالا طرف هر چه می‌خواهد لابی کرده و هزینه کند. حسن روحانی هر آنچه در چهار سال اول در حوزه سیاست خارجی وقت گذاشت،‌ اکنون بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رویکرد کلی برنامه ششم توسعه نگاهش به سیاست داخلی، به‌ویژه بخش اقتصاد است. در این زمینه، او مدیرانی می‌خواهد که بتوانند بخش‌های اقتصادی را هماهنگ کرده، قابلیت دعوت از سرمایه‌گذار خارجی را داشته باشند، نسبت به اقتصاد اشراف داشته و با پیروی از برنامه‌های کلان دولت بتوانند زنجیره توسعه را کامل کنند. 

در حالی که در استان بوشهر بر اساس آمارهای موجود، حتی یک دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب نشده و به‌نظر می‌رسد در این فرصت باقیمانده هم چنین قابلیتی به‌وجود نیاید، کما اینکه بانک‌های استان به‌عنوان مهمترین منابع تامین مالی سرمایه‌گذاری در اقتصاد به جای وام دادن به کارآفرینان و بخش‌های صنعت، یا وام نمی‌دهند یا وام سفارشی جهت ساخت پاساژ در دلوار پرداخت می‌کنند که در این زمینه نگاه دولت انتخاب استانداری قابل با توانایی‌های فراخانوادگی است. در همین رابطه، بامداد جنوب، در روزهای آینده در همه حوزه‌ها به ویژگی‌هایی که استاندار بعدی بوشهر باید داشته باشد، می‌پردازد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: