bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
بامداد جنوب: گروه نمایشی آفرینگان دیّر با نمایشی به‎نام «آواز ماهى‌ها در مرداب» به کارگردانی فضل‌الله عمرانی در مرحله بازبینی بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استانی بوشهر حضور می‎یابد.
کارگردان نمایش «آواز ماهى‌ها در مرداب» در خصوص این نمایش به بامداد جنوب گفت: اين نمايش بر اساس نمايشنامه «يرما» اثر لوركا و نمايشنامه «رقص ماديون‌ها» نوشته محمد چرمشير طراحی و درماتورژی شده است. 
فضل‌الله عمرانى در خصوص قصه این نمایش نیز توضیح داد: اين نمايش قصه زنى را روایت می‎کند كه بچه‌دار نمي‌شود و به‎اصطلاح «بى‌ثمر» خوانده مى‌شود، وی به راه‌هاى مختلفى براى رسيدن به آرزويش -كه بچه‌دار شدن است- متوسل می‎شود.

وی در ادامه با تاکید بر این‏که اين نمايش از نظر محتوا و ساختار برگرفته از نمايشنامه «يرما» است كه در شكل و اجرا از فرهنگ و آداب و آيين‌هاى جنوبى بهره گرفته است، افزود: البته در نمايش «آواز ماهى‌ها در مرداب» افزون بر پرداختن به قصه اصلى نمايشنامه «يرما»، به خشونت‌هايي كه در جامعه در حق زنان روا داشته می‎شود، هم اشاره دارد.

در نمایش «آواز ماهى‌ها در مرداب» که با طراحی، دراماتورژی و کارگردانی فضل‎الله عمرانی تولید شده است، زيبا درياسفر، فضل‌الله عمرانى، ندا بداغى، هدى اديبى، روح‌الله فرهنگ‌دوست، فاطمه پولادخاى، فاطمه حسين‌پور، فاطمه كنگانى، نسترن محسنى، آيدا فولادى و زهرا فولادى به ایفای نقش می‌پردازند. 

یادآوری می‎شود، نمایش «آواز ماهى‌ها در مرداب» پنجم شهریورماه از سوی هیات بازبین بیست‏‌ونهمین جشنواره تئاتر استانی بوشهر شامل غلامحسین دریانورد، حیدر مظفری و شعله عباس‎زاده مورد بازبینی قرار می‎گیرد.

برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، نمایش ، دیر ، عمرانی
نام:
ایمیل:
* نظر: