bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
وزیر نفت از عزم جدی وزارت نفت برای به صفر رساندن مشعل‌سوزی و سوزاندن گازهای همراه نفت تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.
بیژن زنگنه با بیان این‌که در ابتدا بخشی از این کار با استفاده از دستگاه MOT مقدور خواهد بود اما در سال‌های آینده برنامه‌های جامعی برای جلوگیری کامل از سوزاندن گازهای همراه نفت در نظر می‌گیریم تا بخشی از آلودگی‌ها کاهش یابد، افزود: ‌تلاش می‌کنیم قراردادهای جدید نفتی را به نحوی تدوین کنیم که استفاده حداکثری از نیروها و شرکت‌های داخلی صورت گیرد. همچنین جدای از قرادادهای جدید نفتی، برنامه‌های زیادی برای نوسازی تاسیسات صنعت نفت داریم که تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های فاینانس خارجی استفاده کنیم اما کار به‌وسیله شرکت‌های ایرانی انجام شود.

وزیر نفت با بیان این‌که باید دست به دست هم دهیم و با تجهیز منابع داخلی و خارجی، جهشی بزرگ را به سوی آینده‌ای روشن در این استان شکل دهیم، خاطرنشان کرد: به‌نظر من همه سال‌های ما حداقل تا هفت یا هشت سال آینده باید سال تولید و اشتغال باشند زیرا این دو موضوع از معضلات عمده کشور هستند.
زنگنه با اشاره به تداوم کارها و مذاکرات برای توسعه میدان‌های مشترک ایران در غرب کارون، گفت: پیگیری‌ها برای برگزاری مناقصه با هدف توسعه بعضی از این میدان‌ها در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: