bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
آذری جهرمی با تاکید براینکه بستن ابزارهای ارتباطی ممکن است به عنوان یک مسکن عمل کند اما واقعا راه‌حل نیست، گفت: تاکنون جمع‌بندی ما این بوده که منافع پیام رسانهای اجتماعی بیش از ضرر آنها بوده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به عضویتش در شبکه اجتماعی توئیتر، درباره مواضعش برای رفع فیلتر یوتیوب و توییتر تصریح کرد: به دلیل نگاه قبلی که وجود داشته، مواضع بر بستن این شبکه‌ها بوده است. اما می‌شود این نگاه را با احترام به فرهنگ و اطمینان دادن به مراجع، تغییر داد. خود توییتر هم پیش‌قدم شده و درخواست داده که حاضر است شرایط ما را بررسی کرده و به فرهنگ و عقاید ما احترام بگذارد.

آذری جهرمی از انعکاس این موضوع در شورای عالی فضای مجازی خبر داد و افزود: اگر در این شورا به جمع‌بندی برسند و چارچوب به تایید شورا برسد، ما می ‌توانیم این مساله و چالش‌های فرهنگی آن را حل کنیم که این شبکه‌های اجتماعی رفع فیلتر شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به بهبود شرایط دسترسی به اینترنت قول داد و بیان کرد: ما تعهدی که در مجلس دادیم این بوده که در طول برنامه چهارساله متوسط سرعت دسترسی خانگی را در شرایطی که در حال حاضر ۶ تا ۸ مگابیت بر ثانیه است، به حداقل ۲۰ مگابیت بر ثانیه برسانیم. در ابتدای فعالیتم در شرکت ارتباطات زیرساخت، ۷۰ درصد اینترنت کشور از جنوب و روی فیبر نوری تامین می‌شد که اگر این فیبر نوری دریایی خوب دفن نشده باشد بر اثر لرزش‌ها و لنگر انداختن کشتی، قطع می‌شود و حداقل زمانی که لازم است نقطه‌یابی و وصل مجدد شود، حداقل دو روز نیاز بود که در این مدت زمان اینترنت کشور دچار اختلال می‌شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: